سیگار بیوفیلتر در ایران تولید می‌شود/۸۰ درصد مضرات سیگار کاهش می‌یابد

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران از صنعتی شدن تولید سیگار بیوفیلتر برای نخستین بار در جهان خبر داد و گفت: تولید این نوع سیگار تا شهریور سال آینده آغاز می‌شود و با این محصول ۸۰ درصد مضرات سیگار کاهش می‌یابد.

سیگار بیوفیلتر در ایران تولید می‌شود/۸۰ درصد مضرات سیگار کاهش می‌یابد

به گزارش ۸دی، محمدحسین برخوردار در حاشیه سفر خود به گیلان با اشاره به اشتغال هفت هزار نفر در این شرکت، اظهار کرد: از این تعداد، یک‌‌هزار و ۷۵۰ نفر در گیلان هستند.

وی مجتمع گیلان را از بزرگ‌ترین مجتمع‌های تولیدی سیگار در کشور دانست و افزود: شرکت دخانیات ایران با ایجاد این مجتمع توانسته ضمن توسعه اقتصادی و صنعتی گیلان اشتغال پایدار این منطقه را تضمین کند.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران نگاه ویژه به این شرکت را مهم دانست و گفت: امیدواریم با حمایت مقام‌ها و مسئولان استانی شاهد رونق و تقویت صنعت دخانیات در این استان باشیم.

وی به تشریح برنامه‌ها و تغییرات شرکت دخانیات پرداخت و افزود: دخانیات ایران از ابتدای فعالیت خود با سیستم طویل دولتی اداره شده و اکنون که به صورت خصوصی درآمده به دنبال تغییر در ساختار آن هستیم و برای بالا بردن بهره‌وری تغییرات اساسی را ایجاد می‌کنیم.

برخوردار، نوآوری در ماشین‌آلات و تجهیزات را نخستین تغییرات حاصل شده در دخانیات ایران اعلام کرد و یادآور شد: صادرات‌محور بودن محصولات دخانیات از برنامه‌های اصلی پیش روی ماست که می‌خواهیم با همکاری تمام پرسنل دخانیات در سراسر ایران تا پایان برنامه ششم توسعه محصولات خودمان را به لحاظ محصول کامل شده سیگارت، توتون و تنباکو به شکل صادرات‌محور تبدیل کنیم.

مدیر مجتمع دخانیات ایران از افزایش صادرات سیگار در پنج ماه اخیر سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: صادرات به کشورهای دیگر در چند ماهه اخیر به طور جدی پیگیری شده‌است.

وی با اشاره به اینکه در مدت مذکور دو هزار و ۴۰۰ کارتن سیگارت به کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، آفریقا و آمریکای جنوبی صادر شد، ادامه داد: این صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ برابر افزایش داشته و ۱۲۰ تن تنباکوی زرد طلایی صادر شد.

برخوردار از صادرات ۷۵۰ تن توتون به روسیه خبر داد و گفت: تقویت بخش کشاورزی در صادرات  محصولات دخانیاتی رابطه مستقیم و موثر دارد.

وی با بیان اینکه در سراسر ایران ۸ هزار خانوار کشاورز فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم ارتقای محصولات کیفی و کمی را از بخش کشاورزی ایجاد کنیم بازار صادرات گسترده‌ای خواهیم داشت.

این مسئول از برنامه‌های اصلی شرکت دخانیات را نوآوری در سیستم فروش دانست که سیستم جدید مدون و مدرن برای سیگارت‌سازی در ایران آغاز شده‌است، تصریح کرد: بازاریابی به‌روز و تحقیق بازار با افزایش تولید صورت گیرد.

وی وجود کالای قاچاق را از عوامل تهدیدکننده بهداشت جامعه عنوان کرد و یادآور شد: وجود کالای قاچاق علاوه بر ضربه زدن به تولیدات داخلی، بهداشت جامعه را به خطر می‌اندازد و بسیاری از مصرف‌کنندگان از مضر بودن سیگارهای قاچاق بی‌اطلاع هستند و با سیگار قاچاق سهم بازار برای تولید داخلی نیز کم شده‌است.

برخوردار افزود: برای جلوگیری از قاچاق ورود دخانیات به این چرخه معیوب، دخانیات ایران از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواسته تا برخی اختیارات از خصوصی‌سازی دخانیات که در اختیار مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات قرار دارد، به شرکت دخانیات واگذار شود تا با تجریه ۷۰ ساله و داشتن نیروها طرح کاشفین، قاچاق را شناسایی و نسبت به کشف کالای قاچاق اقدام کنند.

به گفته وی، با شیوه مذکور علاوه بر اینکه از قاچاق جلوگیری می‌شود حق و حقوق دولت نیز محفوظ می‌ماند و سلامت مصرف‌کنندگان تضمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران به کیفیت محصولات دخانیات اشاره کرد و یادآور شد: دخانیات ایران درطول تمام فعالیت خود از توتون مرغوب برای تولید خود بهره برده و اکنون نیز اتاق فکری برای تشکیل خرمن‌های شرکت تشکیل شده و حتی از بازنشستگان متعهد خواسته‌ایم سطح محصولات خود را ارتقا دهند.

وی به صنعتی رساندن طرح «بیوفیلتر» را تحولی عظیم در صنعت دخانیات دانست و یادآور شد: پروژه تولید سیگار بیوفیلتر برای نخستین بار در جهان در ایران انجام می‌شود.

برخوردار اضافه کرد: تولید نوع سیگار بیوفیلتر تا شهریور سال آینده آغاز می‌شود که در صورت صنعتی شدن آن، علاوه بر سلامت مصرف‌کنندگان، ۸۰ درصد مضرات سیگار کاهش می‌یابد و این تحول نه تنها در ایران بلکه در جهان مبارک خواهد بود.

وی افزایش صادرات را مهم‌ترین هدف برنامه‌های شرکت بزرگ دخانیات ایران عنوان کرد و متذکر شد: برنامه‌های دخانیات بر پایه ارائه محصولات جدید، سرمایه‌گذاری برندهای خارجی، افزایش تیراژ و تقویت بخش‌های طرح توسعه است.

این مسئول، خاطرنشان کرد: افزایش راندمان محیط، بهینه‌سازی ماشین‌آلات فعلی و ارتقای سطح محصولات برای صادرات در بخش سیگارت و توتون تدوین شده‌است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه