صحنه هایی که غروب در خیابان اعلم الهدی رشت دیدید، تلخ بود اما حقیقت داشت!+تصاویر

ماجرا از این قرار بود که یک رفتگر از خیابان رد می شود و زباله هایی را روی زمین مشاهده میکند و اقدام به جمع آوری آن ها میکند، که در این میان بحث و مشاجره بین بعضی ها و آن رفتگر به وجود میآید.

صحنه هایی که غروب در خیابان اعلم الهدی رشت دیدید، تلخ بود اما حقیقت داشت!+تصاویر

به گزارش سرویس اجتماعی ۸دی، اگر حوالی ساعت پنج و نیم غروب، گذرتان به خیابان اعلم الهدای رشت خورده باشد، به صحنه ای بر می خوردید که مردم دور یک رفتگر را گرفته بودند و بعضی ها با او صحبت میکردند، بعضی ها هم مشاجره میکردند و خیل عظیمی از مردم هم مات و مبهوت مانده بودند.

20151220_172606-500x667

ماجرا از این قرار بود که یک رفته گر از خیابان رد می شود و زباله هایی را روی زمین مشاهده میکند و اقدام به جمع آوری آن ها میکند، که در این میان بحث و مشاجره بین بعضی ها و آن رفتگر به وجود میآید، رفتگر گلایه میکرد و عده ای میگفتند: این کار ها راباید آخر شب انجام داد. رفته گر هم حرفش همین بود که چرا مردم زباله ها را شب به خیابان، کوچه، یا کلا در محل نمیگذارند، اگر مردم شب این کار رابکنند، من هم شب می آیم و زباله هارا جمع میکنم.

 

 

اگر از کنار این حادثه به سادگی رد نشده باشید، می دیدید که همه ی آن ها نمایش خیابانی بود، آن رفتگر، آن مرد معترض، آن فردی که میانجی گری میکرد، افرادی که زباله ها را روی زمین ریخته بودند و …. فقط و فقط این مردم بودند که وارد بازی نشده بودند و نظاره گر حقیقت بودند.

اینکه زباله ها را از مبدا تفکیک کنیم و بعد جمع آوری آن ها را، هنگام شب یک گوشه بگذاریم تا پرسنل شهرداری اقدام به جمع آوری کنند. حقیقتی که بارها شنیده ایم و از کنارش به سادگی رد شدیم. مثل رد شدن از کنار این نمایش خیابانی…

 

تصمیم گرفتیم پایان این نمایش با مسئول گروه، امیر خوشحال گفتگویی را انجام بدهیم.

امیرخوشحال ضمن تشکر ویژه از جناب عاطفی، مسئول پسماند شهر رشت، به دلیل دغدغه ایشان و دید هنری اش به حل مشکل زباله، از دغدغه های خودش گفت. او گفت من این طرح را نزدیک به سه سال پیش در ذهنم داشتم و اقدام به عملی شدنش هم کردم، اما به هر دلیل نشد، اما امروز مدیریت پسماند رشت با همکاران خلاقشان این راه را برای اجرای هدفم باز کردند.

20151220_172624-500x667 20151220_172548-500x667 20151220_172538-500x667 20151220_172530-500x667

امیرخوشحال در پاسخ به این سوال که چرا عده ای از طریق مسائل غیر اخلاقی و عده ای هم با زدوبند بازی به سینما و دنیای حرفه ای این هنر راه پیدا میکنند، اما شما با جمع آوری زباله سعی بر طی کردن پله های موفقیت دارید گفت: من کارمند یک شرکت هستم و نزدیک ۱۵ سال است که تئاتر کار میکنم، اما باید بگویم نگرانی من برای شهرم موجب شد لباس عزیزان رفتگر را بپوشم و و به خیلی ها بفهمانم که این شهر خانه ی ماست، باید سر موقع زباله ها را تحویل رفتگر ها داد و بین زباله های خشک و تر تفاوت قائل شد، این به نفع محیط زیست و به نفع خود ماست، من تعریفم از هنر این است و افتخار میکنم لباس این عزیزان را پوشیدم و اصلا احساس انزجار نمیکنم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه