شرایط ورود نمایندگان به مجلس بدون برگزاری انتخابات در مرحله دوم مشخص شد

نمایندگان مردم در خانه ملت،‌ موافقت کردند اگر تعداد نامزدهای باقی‌مانده مساوی یا کمتر از نمایندگان مورد نیاز باشد، انتخابات مرحله دوم انجام نخواهد شد و نامزد یا نامزدهای مذکور با همان تعداد آرای مکتسبه مرحله اول به مجلس راه می‌یابند.

شرایط ورود نمایندگان به مجلس بدون برگزاری انتخابات در مرحله دوم مشخص شد

به گزارش ۸دی، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ آذر) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح تبصره ۱ و تبصره ۸ ماده ۹ این طرح موافقت کردند.

بر این اساس نمایندگان با ۱۲۲ رای موافق، ۱۲ رای مخالف، و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در مجلس با تبصره های ۱ و ۸ ماده ۹ طرح مذکور موافقت کردند.

گفتنی است در اصلاح تبصره ۱ این طرح آمده است: اگر تعداد نامزدهای باقی مانده مساوی یا کمتر از نمایندگان مورد نیاز باشد، انتخابات مرحله دوم انجام نخواهد شد و نامزد یا نامزدهای مذکور با همان تعداد آرای مکتسبه مرحله اول به مجلس راه می‌یابند.

همچنین در اصلاح تبصره ۸ این طرح نیز آمده است: در انتخابات الکترونیکی با تایید شورای نگهبان از امضاهای الکترونیکی مجریان و ناظران استفاده می‌شود. همچنین در صورت برگزاری همزمان چند انتخابات، در هر شعبه اخذ رای از یک دستگاه به طور مشترک برای تمامی انتخابات در اخذ رای و شمارش آرا با تایید شورای نگهبان استفاده می‌شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه