۶۷ درصد کانون‌های مساجد گیلان روستایی هستند

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اعلام کرد: ۶۷ درصد کانون های فرهنگی و هنری این استان در مساجد روستایی تاسیس شده است.

۶۷ درصد کانون‌های مساجد گیلان روستایی هستند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان  با بیان اینکه توسعه کانون‌های روستایی در اولویت برنامه‌های این دبیرخانه است اظهار کرد:‌ کانون‌های فرهنگی و هنری می‌توانند بستر مناسبی را در روستاها برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی فراهم کنند.

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری از فعالیت‌های مناسبی در سطح روستاها برخوردار هستند و  می‌توانند در زمینه جلوگیری از تاثیرگذاری تهاجم فرهنگی بر جوانان و نوجوانان موثر و سازنده باشند.

حجت الاسلام پورابراهیم با اشاره به تاکید ستاد عالی در تشکیل کانون‌های مساجد روستایی افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید ۲۵ درصد مساجد استان دارای کانون فرهنگی و هنری باشند که این رقم محقق شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۷۶۸  کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعالیت می‌کنند اذعان کرد: از این تعداد ۵۱۴ کانون‌ معادل ۶۷ درصد در مساجد روستاهای استان تشکیل شده است.

حجت الاسلام پورابراهیم ادامه داد: در محروم‌ترین نقاط استان و روستاهای دورافتاده نیز کانون‌های فرهنگی هنری در حال ارائه خدمات به مردم و ارتقا فرهنگ قرآنی هستند.

وی با اشاره به شهر مرزی آستارا و ضرورت فعالیت فرهنگی و هنری در مساجد این شهرستان گفت: این شهرستان با جمهوری آذربایجان همسایه بوده و به دلیل مراودات بسیار این شهرستان با باکو باید فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در این شهر پررنگ‌تر باشد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان تصریح کرد: در این راستا، آستارا به عنوان منطقه ویژه در ستاد عالی کانون‌های مساجد معرفی شده و دارای اعتبار ویژه جهت انجام فعالیت‌ها و مقابله با تهاجم فرهنگی با استفاده از ظرفیت مساجد است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۹ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان آستارا تاسیس شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه