مسیر دوچرخه سواری در فاز ۲ «پارک توحید» رشت جانمایی می شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت از جانمایی مسیر مخصوص دوچرخه سواری در فاز ۲ پارک توحید رشت خبر داد.

مسیر دوچرخه سواری در فاز ۲ «پارک توحید» رشت جانمایی می شود

به گزارش ۸دی، رضا رسولی در خصوص جانمایی مسیر مخصوص دوچرخه سواری در پارک توحید رشت گفت: این مسیر به عنوان معبری برای دوچرخه سواری در فاز ۲ پارک توحید رشت از پل توحید تا پل پستک جانمایی می شود.

وی با بیان اینکه مطالعات اولیه برای طراحی مسیرهای دوچرخه سواری در سطح شهر انجام شده تصریح کرد: مدل طراحی شهری رشت، تراکم بالای جمعیت و نوع آب و هوا در این شهر اجازه اینکه عرض مشخصی از خیابان ها به مسیر دوچرخه سواری اختصاص داده شود را نمی دهد اما، با مطالعات انجام شده این نتیجه حاصل شد تا در تعدادی از پارک های سطح شهر این مسیرها جانمایی شوند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت افزود: علاوه بر جانمایی مسیر در پارک ها، احداث ایستگاه های دوچرخه سواری برای تردد های شهری شهروندان، یکی دیگر از راه هایی است که می توان برای ترویج دوچرخه سواری و در نهایت حل بخشی از ترافیک شهر از آن استفاده کرد.

رسولی با اشاره به وضعیت بحرانی ترافیک در شهر رشت تاکید کرد: آماده سازی و بهسازی بسترهای حمل و نقل تنها بخشی از راهکارهایی است که برای کاهش ترافیک می توان انجام داد ولی بی شک فرهنگ سازی در این حوزه تاثیرات و کارکرد موثرتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تنها ۱۷ درصد از شهروندان رشتی برنامه پیاده روی منظم روزانه دارند گفت: یکی از ضعف های جدی در خصوص فرهنگ سازی ترافیکی، نبود زیرساخت ها و معابر مناسب برای پیاده روی شهروندان است.

رسولی ادامه داد: اقلیم، کم بودن فواصل مناطق جمعیتی و بعد کم جغرافیایی شهر رشت زمینه مناسبی را برای پیاده روی شهروندان فراهم آورده که متاسفانه به دلیل نبود شرایط مناسب، بخش کمی از مردم شهر پیاده روی را در برنامه روزانه خود گنجانده و برای تردد به صورت پیاده اقدام می کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت با بیان اینکه متوسط سهم پیاده روی در مراکز استان ها یک و نیم درصد است تصریح کرد: متاسفانه این رقم در شهر رشت تنها دو دهم درصد بوده و تنها این مقدار از سفرهای درون شهری شهروندان از طریق پیاده روی انجام می شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بهسازی و ایجاد جذابیت در معابر شهری گفت: در سال ۹۳ نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای بهسازی و نوسازی پیاده روها در نظر گرفته شده بود تا از این طریق بتوان علاوه بر ترویج فرهنگ پیاده روی، بخشی از معضل ترافیک در رشت را نیز مرتفع کنیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه