در بدترین وضعیت اقتصادی قرار داریم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید در بررسی بودجه سال آتی با هرگونه افزایش قیمت مخالفت شود، گفت: افزایش قیمت در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست و تنها ثمره آن ایجاد نارضایتی در میان مردم است.

در بدترین وضعیت اقتصادی قرار داریم

به گزارش ۸دی، ناصر عاشوری قلعه‌رودخانی نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت‌ بلیت هواپیما در شرایط رکودی از سوی دولت گفت: در شرایط فعلی که کشور در رکود اقتصادی به سر می‌برد افزایش قیمت‌ها معنا و مفهومی ندارد و تنها ثمره آن ایجاد نارضایتی در میان مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت در شرایط فعلی اقتصاد کشور نه به صلاح دولت و نه به صلاح ملت است، اظهار داشت: در بررسی بودجه سال آتی نیز نمایندگان باید با هر گونه افزایش قیمت مخالفت داشته باشند مگر اینکه درصد آن بسیار پایین باشد و براساس شاخصه های بانک مرکزی این افزایش قیمت آن هم به صورت پلکانی صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ما در شرایط فعلی بدترین وضعیت اقتصادی را پشت سر می‌گذاریم، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت در شرایط کنونی از سوی دولت و بخش خصوصی غیرمنطقی و غیرمعقول است و هیچ توجیهی را نمی‌توان برای آن متصور بود.

عاشوری ادامه داد: خروج از رکود فعلی الزاماتی دارد که یکی از آنها ایجاد تحرک در بازار است که این تحرک هم بدون تزریق نقدینگی صورت نمی‌گیرد و نقدینگی باید به صورت پلکانی و کنترل‌شده در بازار تزریق شود.

وی افزود: بخشی از این تزریق بودجه می‌تواند برای پرداخت مطالبات پیمان‌کاران بخشی برای پروژه‌های جاری و بخشی از آن نیز می‌تواند در بازارهای سرمایه همچون بازار مسکن باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: تزریق نقدینگی به بازار باید به صورت کنترل دقیق و حساب‌شده باشد و نباید به گونه‌ای باشد که ما بار دیگر شاهد تورم افسارگسیخته در کشور باشیم.

عاشوری در پایان خاطرنشان کرد: ما بخواهیم به هر قیمتی تورم را مهار کنیم و اینکه این مهار تورم به قیمت ایجاد رکود در اقتصاد کشور شود به صلاح کشور نیست و باید چرخ اقتصاد کشور به حرکت بیفتد که لازمه آن تزریق نقدینگی به صورت پلکانی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه