اگر میخواهی در سیما مجری شوی مداحی را بگذار کنار! / ندایی توی دلم گفت: ” اینجا پیش ما هستی انتخابات راچه کار داری؟!”

این مداح اهل بیت گفت: این به نحوی بزرگترین انحراف است که ما بد حجابی وبی قیدی برخی از جوانها را در موقع عزا ببینیم این بالاترین انحراف است که روضه حسین (ع) خواند شود و حرف ازحضرت زینب(س) زده شود ولی حدود الهی در کنار اینها روی زمین بماند.

اگر میخواهی در سیما مجری شوی مداحی را بگذار کنار! / ندایی توی دلم گفت: ” اینجا پیش ما هستی انتخابات راچه کار داری؟!”

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز سید حسین رضویان را کمی قبل تر بیشتر هیئتی ها  با نام مداح امام حسین علیه السلام می شناختند ، اما با اجراهایی که در صدا و سیمای گیلان داشت مردم عادی نیز با او بعنوان مجری شبکه باران آشنایی پیدا کردند ، اما خود اصرار دارد که او را مداح بشناسیم ، در گفتگویی با او سعی نمودیم برخی مسائل کمتر گفته شده را سوال کنیم، مطالب زیر حاصل این گفتگو می باشد:

۸دی نیـوز: مداح امام حسین علیه السلام باید چه جور آدمی باشد؟

اولا این حرفهای که میزنم  شاید خودم هشتاد درصد عامل  به آن نباشم  و می خواهم به آن مرحله برسم اما اعتقاد من از نوجوانی این بود که مداح ، یعنی کسی که وقتی داخل هیئت  و یا  هر جا می شود ، مردم احساس کنند که نماینده امام حسین (ع)آمده است؛ حالا شما حساب کنید که نماینده امام حسین (ع) باید چه ویژگی های داشته باشد! مسلماً هر کس که این حرف را بشنود، زیباترین  ویژگی های الهی، انسانی در ذهنش نقش می بندد.

razanian (1)

مداح باید یک انسان همه جانبه ی، اجتماعی، تحصیل کرده، فرهیخته  ، خداباور و خدامحور باشد که در فضای جامعه، نمایندگی  امام حسین(ع) را دارا است.

مثلاً چطور سیم کارت هرشرکتی یک رنگی دارد مثلاً یکی زرد و دیگری قرمز بوده و در هر کجای ایران رنگش را ببینند می فهمند برای کدام شرکت است؛ رنگ امام حسین (ع) هم  در پهنایی گیتی مشخص است مداح باید آن رنگی باشد.

خیلی ها فکر میکنند مداح باید صدا داشته باشد ولی کسی پیدا میشود که خوش صدا نیست اما میخواند ولی چون قبلاً آن نمایندگی امام حسین(ع) در قلبش زده شده صدایش اثر میکند!

razanian (5)

آسیب آن وقتی است که ما از روحانیت وشعور حسینی جدا بشویم شعور و شور حسینی مانند دو بال برعهده دو رکن هیئت است یعنی که اینها توأمان هستند و نباید سخنران در قالب شعور از شور جدا باشد و مداح هم در قالب شور از شعور فاصله بگیرد.

۸دی نیـوز: مهمترین مشکل عزاداری در رشت را چه می دانید؟

razanian (8)مهمترین مشکل رشت در حال حاضر تغافل همه عزیزان از خود بنده حقیر گرفته تا مسئولین این است که عزاداری امام حسین(ع)  تبدیل به یک کارناوال شده یعنی این که جمعی می آیند  طبل  و سنج می زنند  و عَلَم بسیار بزرگ  در خیابانها حرکت میدهند  و شاید کل  این دسته سی ،چهل نفر آدم باشد وهفتصد، هشتصد نفر فقط نگاه می کنند. خوب آیا امام حسین (ع) عاشورا را خلق کرد که ما به فرایند احیای حدود الهی نگاه کنیم. یا نه در عمق حادثه قرار بگیریم  و خودمان به محیی حدود الهی تبدیل بشویم.

اباعبدالله(ع) دنبال زهیرش میرود  با خون خود برادران هزرمی را به بارگاه خود می کشاند یا با نور وجود خود خانواده مسیحی را مسلمان میکند  و درکربلا شهید میشود اما متاسفانه ما فکر میکنیم چون مردم داخل دستگاه اباعبدالله(ع) قرار گرفتند همین فعلاً خوب است در حالی که این به نحوی بزرگترین انحراف است که ما بد حجابی وبی قیدی برخی از جوانها را در موقع عزا ببینیم این بالاترین انحراف است که روضه حسین (ع)  خواند شود و حرف ازحضرت زینب(س) زده شود ولی حدود الهی در کنار اینها روی زمین بماند.

متاسفانه ما فکر میکنیم چون مردم داخل دستگاه اباعبدالله(ع) قرار گرفتند همین فعلاً خوب است در حالی که این به نحوی بزرگترین انحراف است که ما بد حجابی وبی قیدی برخی از جوانها را در موقع عزا ببینیم این بالاترین انحراف است

 وقتی بحث از انحراف میشود نگاها به هیئت ها ومداحان غیره دوخته میشود درحالی که محیی حدود دین همین هیئت هایی مذهبی هستند، البته قبول دارم گاهی اوقات شاهد انحراف هایی در آنها هستیم . شاید دلیلش این است که بسیاری از گردانندگان این مجالس دوستان نوجوان ما هستند وهنوز پخته نشدند و یا اساساً در مسیر صحیح آموزش قرار نگرفتند.

 اما فعلا آن چیزی که برای ما برجسته است سبک عزاداری عمومی  و فرهنگ عمومی است که در کف خیابان های شهر جاری است ومن ازمسئولینی که دستشان به جایی میرسد و همچنین روحانیون و مداحان و مردم وهمه کسانی که خودشان را دم در خانه خدا می بیند درخواست میکنم حداقل بیاییم این دو روز تاسوعا و عاشورا  محیی حدود الهی باشیم

۸دی نیـوز: شما هم بعنوان مداح و هم بعنوان یک مجری تلویزیونی شناخته شده اید ، کدام را بیشتر می پسندید؟

این ماجرایی دارد؛ ما از کوچکی در مسجد طالقانی پشت سر آیت الله زهیری نماز می خواندیم و آقازاده ایشان  قائم مقام صدا و سیما بودند که شخص بسیار شریفی هستند  و ما را از بچگی می شناختند پیشنهاد دادند که در صداوسیما تست بدهم ومن هم قبول شدم اما ریاست وقت اقای نصرپور عزیز برخلاف رویه انتخاب مجریان گفت من باید ایشان را ببینم  و خودم مصاحبه کنم! ایشان به من گفتند اگر میخواهی در صدا و سیما مجری  شوی باید مداحی را بگذاری کنار!!

 من یک نگاه به ایشان کردم و یک نگاه به اقایی زهیری گفتم من تشکر میکنم، قربان شما، دارم میروم! ایشان گفت بنشین. آقا شما جوان هستی، اینجا هم رسانه است مطرح می شوی. گفتم خوب آخه مداحی را نمیشود کنار  گذاشت.

razanian (9)

 گفت اگر شما آمدی اینجا و معروف شدی من جواب مداحان معروف دیگر را چه بدهم.

 من هم گفتم عذرخواهی می کنم من اگر مداحی را کنار بگذارم جواب  اباعبدالله(ع) را چه بدهم!! و بعد آقای نصرپور  موافقت کرد.

 بعداً سوال کردم که داشتید من را تست میکردید؟ ایشان هم تایید کردند.

شخصی پیشنهاد داده بود مراسمی  بزرگی را در دهه محرم به عنوان مجری همکاری کنم  ولی من اصلاً به عنوان مجری مراسم مذهبی غیر از تلویزیون  کار نمی کنم وقتی خیلی اصرار کردند به ایشان گفتم اگر  به من بگویند جلسه ای سه ساعته با رهبر معظم انقلاب هست و اگر مجری برنامه بشوی  سه ساعت بغل دست آقا می شینی ولی اگر مداح باشی یک ده دقیقه میخوانی وبعد هم یک دست بوسی با اقا ، من ده دقیقه مداحی را قبول میکنم چون مجری گری یک حرفه است ولی مداحی یک مقام نوکری است واصلاً قابل قیاس نیست.

۸دی نیـوز: خبرهایی در مورد شرکت شما در انتخابات شنیده شده بود ،آیا صحت داشت؟

بله یک قصدهایی داشتم ولی اقدامی نکردم ، فقط با دوستان مطرح کرده بودم که با توجه به اتفاقات شورای شهر اخیر خوب بود که بچه های مذهبی ورود کنند و من هم اعلام آمادگی کرده بودم ولی بعد از اینکه محرم سال پیش به زیارت کربلا رفتم  داخل حرم امام حسین(ع) داشتم برنامه هایم را با آقا هماهنگ میکردم، که رسید به این موضوع انتخابات ، یک ندایی توی دلم افتاد وگفت: “ولش کن تو اینجا پیش ما هستی انتخابات راچه کار داری” …در برگشت  به بچه ها گفتم برنامه انتخابات منتفی شد و با اقا هماهنگ کردم توکار روضه امام حسین(ع) باشم .

razanian (6)

razanian (4)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه