پساتحریم فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی منطقه آزاد است

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی گفت: فضای پساتحریم فرصتی مناسب برای توسعه اقتصادی منطقه و گیلان است.

پساتحریم فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی منطقه آزاد است

به گزارش ۸دی، رضا مسرور عصر امروز در نشست تخصصی با مدیران کل دستگاه‌های اقتصادی گیلان فضای پساتحریم را فرصتی مناسب برای توسعه اقتصادی منطقه و استان دانست.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های قانونی برای توسعه اقتصادی منطقه و گسترش مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خزر استفاده کنیم، افزود: کاهش بخشی از سود بازرگانی کالا، اعمال تعرفه‌های ترجیحی و کاهش هزینه‌ها، مزیت‌های رقابتی برای تجار و بازرگانان منطقه آزاد انزلی را فراهم کرده است.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه در این منطقه قوانین مناطق آزاد حاکم است، گفت: بر اساس این قوانین تمام فعالان اقتصادی و ارائه‌دهندگان کالا و خدمات با اخذ مجوز از سازمان از تمام معافیت‌های مالیاتی از جمله ارزش افزوده برخوردار هستند.

وی نقش بخش‌خصوصی را در افزایش شاخصه‌های اقتصادی و تجاری و بهبود فضای کسب کار و رونق اقتصادی منطقه و استان مهم دانست.

مسرور با تصریح بر اینکه نهادهای اقتصادی استان با همکاری بخش‌خصوصی باید از مزیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی استفاده کنند، یادآور شد: دستگاه‌ها باید با کاهش هزینه‌ها و تعرفه‌ها مزایای رقابتی محدوده بندری منطقه آزاد را برای جذب کالا افزایش دهند.

گغتنی است در جلسه مذکور اعمال معافیت مالیات بر ارزش افزوده از خدمات بندری، تخلیه و بارگیری و کشتیرانی و دیگر خدمات مربوط به کالا و کشتی و فرآیندهای تمام فعالانی که از سازمان منطقه آزاد تجاری‌ـ‌ صنعتی انزلی مجوز فعالیت دریافت می‌کنند در داخل محدوده بندری منطقه آزاد تجاری‌ـ‌ صنعتی انزلی مصوب شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه