برنامه‌ای برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور وجود ندارد /تورم همچنان معضل اصلی در اقتصاد کشور است

عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران گفت: در شرایط فعلی هیچ برنامه مشخصی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی در کشور وجود ندارد.

برنامه‌ای برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور وجود ندارد /تورم همچنان معضل اصلی در اقتصاد کشور است

به گزارش ۸دی، غلامحسین دوانی در حاشیه برگزاری روز حسابداری در رشت، سال ۹۵ را برای اقتصاد کشور سال سخت دانست و اظهار کرد: برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی به یک مدت زمانی حداقل سه ساله نیازمند هستیم.

وی با اشاره به اینکه برطرف شدن مشکلات اقتصادی در کوتاه مدت مقدور نیست، تصریح کرد: برخی از دولتمردان با وعده‌های خود به انتظارات کوتاه‌مدت برای رفع مشکلات اقتصادی دامن زده‌اند اما به اعتقاد بنده برای برطرف شدن اساسی مشکلات اقتصادی به زمان نیاز است.

عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران گفت: در شرایط فعلی هیچ برنامه مشخصی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی در کشور وجود ندارد.

دوانی با اشاره به دریافت مالیات در کشور، افزود: امسال برای نخستین بار درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی بیشتر شده و این موضوع نشان می‌دهد اگر دولت و مسئولان ارشد کشور عزم واقعی خود را برای مالیات‌ستانی از اقشار مالیات‌گریز جذب کنند ظرفیت مالی کشور چنان می‌شود که بتوانند بخشی از منابع مالی مورد نیاز بودجه را تامین کنند.

وی با اشاره به مالیات‌گریزی بعضی‌ها تصریح کرد: در تمام نقاط دنیا به‌ویژه در ایران موسسات خیریه و موسساتی که تحت عناوین مقدس مذهبی فعالیت می‌کنند وارد حوزه‌های اقتصادی شده‌اند در حالی که براساس قانون و اساسنامه این موسسات اجازه انجام فعالیت‌های اقتصادی را ندارند.

این مسئول با بیان اینکه برخی از افراد با چنین عناوینی اقدام به فعالیت‌های اقتصادی کرده و از دادن مالیات سرباز می‌زنند، خاطرنشان کرد: دولت باید با نظارت کامل فعالیت‌های اینگونه موسسات را تعقیب کند و مالیات حقه خود را از آنها بستاند.

وی درباره کاهش سهم دولت در فعالیت‌های اقتصادی، متذکر شد: دولت باید بخش‌های تصدی‌گری خود را واگذار کند تا بتواند وظایف حاکمیتی خود را به نحو درستی سرپرستی کند.

دوانی خاطرنشان کرد: مواردی از جمله بیمه است که دولت باید حتماً در آن سهم بزرگی داشته باشد تا جامعه و مردم متضرر نشوند.

وی با تصریح بر اینکه تورم همچنان معضل اصلی در اقتصاد کشور است، یادآور شد: در شرایط فعلی مقداری از سرعت رشد تورم کاسته شده‌است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه