مقاومت در تصمیم‌گیری‌ها به آرمان‌های امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای پایبند است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به پایبندی مقاومت در تصمیم‌گیری‌ها و کارهای خود به امام خمینی(ره) و پس از ایشان به رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرد که مقاومت برای ورود به میدان جنگ به آرمان‌های مراجع و فقها تکیه می‌کند.

مقاومت در تصمیم‌گیری‌ها به آرمان‌های امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای پایبند است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین، سیدحسن نصرالله، شامگاه یکشنبه، ۱۹ آبان، در هفتمین مراسم عزاداری محرم در بیروت در جمع عزاداران حسینی گفت: باید سالگرد روز شهید را همیشه زنده نگه داریم زیرا این موضوع بر زندگی ما و فرزندان ما تأثیرگذار خواهد بود.
سید حسن نصرالله با اشاره به ضرورت آشنایی با کرامت شهدا و خانواده‌های آنان و مجروحان و اسرایی که به خاطر میهن جانفشانی کرده‌اند، اظهارداشت: عملیات شهادت طلبانه «احمد قصیر» آغازگر پیروزی بود و با این عملیات لبنان و مقاومت در مسیر پیروزی قرار گرفت و رژیم اشغالگر در مسیر شکست.

وی ادامه داد: احمد قصیر به عنوان سردار استشهادیون عملیات استثنائی خود را در مقر حکومت نظامی اسرائیل در شهر صور انجام داد. ما امیدواریم که یاد روز شهید در تمامی زندگی ما جاری باشد و بر ما و نسل‌های ما تاثیر بگذارد و ما شهدا را فراموش نکنیم.

نصرالله تاکید کرد: ما به یاد داریم که «آریل شارون» هنگامی که وزیر جنگ بود، چطور به همراه نظامیان خود در ویرانی‌های ساختمان حاضر شد و با چهره‌ای غمگین ابراز نگرانی کرد؛ او همان کسی بود که اعتقاد داشت اسرائیل وارد لبنان شده و لبنان را در دوره‌ای اسرائیلی تا ابد قرار داده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: بعد از عملیات احمد القصیر شهادت‌طلبان دیگری از حزب‌الله و جنبش امل و نیروهای و گروه‌های مقاومت دیگر آغاز به کار کردند و این جانفشانی‌ها بود که باعث شد پیروزی و احترام و جایگاه مورد نظر به دست آید.
وی تاکید کرد: ما از طریق درگیری با اسرائیل به اهمیت تعهد به بیانات امام خمینی و امام خامنه‌ای پی برده‌ایم. ما در هیچ مسیری وارد نمی شویم مگر اینکه یقین پیدا کنیم که این راه مورد رضایت خداوند متعال قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۹۸۲ میلادی هنگامی که مجاهدان وارد میدان نبرد شدند، برخی می‌گفتند که جنگ با اسرائیل حرام است، اگر می‌خواستیم به حرف آنها گوش دهیم با اسرائیل نمی‌جنگیدیم، ولی ما به مراجع بزرگ خود مراجعه کردیم. امام خمینی(ره) به مقاومت و روش و کار جهادی و استشهادی مشروعیت داد. در این راه شهید دادیم و همچنان شهید می‌دهیم و آن‌ها و خانوادهایشان می‌دانند که ما فقط در یک راه آن هم در راه رضای خداوند حرکت می‌کنیم.
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: این به خاطر پایبندی ما به امام خمینی(قدس سره) بود و بعد از ایشان هم به امام و رهبری، سیدعلی حسینی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) پایبندیم.

نصرالله با اشاره به اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها به نام اسلام گفت: مصیبت بزرگ هنگامی است که فردی نظرات شخصی خود را بدون استناد به قرآن و سنت رسول(ص) به عنوان اسلام ارائه می‌کند و بدتر از آن هم این است که آن‌ها برای خونریزی و تعرض فتوا می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: علمای بزرگ و برخی مراجع ما از عراق به ایران رفتند تا در خصوص مقابله با اشغالگرانی که قصد تجزیه ایران را داشتند فتوا دهند؛ هدف از این کار دفاع از حاکم نبود بلکه این اقدام برای جلوگیری از افتادن کشور به دست اشغالگران صورت گرفت، کشوری در معرض اشغالگری و تجزیه قرار داشت، و فقها آمدند و گفتند که باید مقابله کنیم.
سیدحسن نصرالله ادامه داد: باید همواره بر اهمیت این جنبه از موضوع تأکید کنیم؛  ما در حزب الله تأکید می‌کنیم که نمی‌خواهیم به جهنم برویم و می‌گوییم که ما به دنبال آخرت هستیم و آخرتمان برای ما اهمیت دارد و در راه خداوند گام برمی‌داریم؛ به همین دلیل هنگامی که تصمیمی اتخاذ می‌کنیم یا وارد میدان یا عرصه و یا صحنه نبرد می‌شویم به علوم و سطح علمی خود مراجعه نمی‌کنیم، بلکه به سراغ فقها و مراجع و بزرگان خود که دارای عالی‌ترین درجه‌های فقهی، تقوا و آگاه به زمان و مکان هستند می‌رویم.

وی اضافه کرد: برخی از مردم به این دلیل به ما خرده می‌گیرند، اما بالعکس شما (طرف مقابل) که تصمیم گرفته و وارد جنگ می‌شوید و قرارداد می‌بندید، به کدام فرد متخصص مراجعه می‌کنید؟ و آیا کاری که انجام می‌دهید واقعا برای رضای خداوند است؟/ ایکنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه