سیف به ارزان شدن دلار رضایت داد!

رئیس کل بانک مرکزی با تغییر در موضع اخیرش درباره قیمت ارز، کاهش قیمت دلار را بلامانع دانسته است.

سیف به ارزان شدن دلار رضایت داد!

به گزارش ۸دی نیوز، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی مواضع اخیرش درباره نرخ دلار را تغییر داد و در حاشیه جلسه شورای گفت و گو اعلام کرد در شرایط کنونی تغییر نرخ ارز و ارزان شدن دلار بلامانع است.
این در حالی است که ماه گذشته سیف با اعلام نظر درباره قیمت دلار گفته بود معتقدم پایین آمدن نرخ دلار بیش از این منطقی نیست  چرا که وقتی بدون دلیل و با خوشبینی قیمت به راحتی کاهش پیدا می‌کند به سادگی می‌تواند با یک خبر بد افزایش پیدا کند.
پس از این سخنان سیف قیمت دلار مسیرش را تغییر داد و در شرایی که به سرعت رو به نزول بود روند معکوس گرفت و اندکی رشد کرد و بالای ۳۰۰۰ تومان تثبیت شد.
همچنین فعالان اقتصادی و اقتصاددانان بسیاری به این تصمیم سیف انتقاد کردند که مانع از کاهش نرخ دلار و تورم شده است.
حسین راغفر در مصاحبه ای گفت:در شرایطی که با فقر گسترده و نابرابری شدید ناشی از تورم لجام گسیخته مواجه ایم، دفاع از دلار گران برای رونق صادرات به شوخی شبیه است.
محمد صدر هاشمی گفت:معمولا روسای بانک مرکزی در دنیا کمتر صحبت کرده و بیشتر عمل می‌کنند بنابراین از ایشان استدعا داریم که در این موارد اظهار نظر نکند.
یحیی آل اسحاق خواستار رفع ابهامات در بازار ارز ناشی از سخنان رئیس کل بانک مرکزی شد و گفت: به نظر می رسد تعیین کف و سقف نرخ ارز در شان مسئولان نظام نباشد.
البته سیف  در توجیه موضع اخیرش گفته است که شرایط در آن زمان با امروز فرق داشت و با مثبت شدن شاخص های اقتصادی کاهش نرخ ارز منطقی است ضمن اینکه در آن زمان صادر کنندگان نگران تغییرات شدید نرخ ارز بودند.
در هر صورت تغییر سیاست بانک مرکزی در قبال نرخ ارز روشن است و ظاهرا آنها به کاهش نرخ ارز رضایت داده اند و باید منتظر کاهش قیمت دلار و تثبیت آن در نرخی پایین تر از ۳۰۰۰ بمانیم./ خبرگزاری دانشجو

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه