مسافرکاشانه ها محل اختفای باندهای زورگیری/با مسافرکاشانه های غیرمجاز در گیلان برخورد می شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از شناسایی و برخورد قانونی با مسافرکاشانه های غیر مجاز در استان خبر داد.

مسافرکاشانه ها محل اختفای باندهای زورگیری/با مسافرکاشانه های غیرمجاز در گیلان برخورد می شود

به گزارش ۸دی، حمید رضا آذرپور شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی گردشگری ، برنامه ریزی و توسعه پایدار بندرانزلی ،وجود امنیت را مهمترین شاخصه هرمقصد سفری عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۹۰۰ مسافر کاشانه در گیلان به ثبت رسیده اما سه هزار مسافرکاشانه غیر مجاز فعال در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه انزلی دارای روسای ادارات مقتدری است، افزود: انزلی به دلیل پیش قدم بودن در راه مبارزه با معضل مسافرکاشانه های غیرمجاز، بعنوان شهر پایلوت این کار انتخاب شده است.
وی، زندگی در کنار آب در گیلان را نعمتی خدادادی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به بحران جهانی آب خصوصا در ماه های گرم سال، گیلان از این نعمت بهره مند است.
وی با اظهار تاسف از اینکه اخیرا محل اختفای باندهای زورگیری کشف شده توسط نیروی انتظامی، مسافرکاشانه ها بوده افزود:
شرف و آبرویی را که با جانفشانی پدرانمان به دست آمده را به جهت حفظ منافع شخصی برخی افراد از دست نمی دهیم.
وی گیلان یکی از امن ترین استان های کشور در جذب گردشگر دانست و تاکید کرد: آینده در گرو رفتار و عقیده امروز ماست و باید شرایطی بوجود آید که مسافر با رغبت و امنیت خاطر به راحتی پول خود را در این استان خرج کند.
و همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی خاطرنشان کرد: یکی از راههای خروج از مشکلات اقتصادی کنونی استفاده از صنعت گردشگری است.
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه با فراهم ساختن زیر ساختها می توان مدعی دستیابی به توسعه پایدار شد اظهار کرد: ایجاد زیرساختهای لازم موجب ماندگاری بیشتر مسافر در شهر و به تبع آن رونق اقتصادی شهرمان در بخش توریسم خواهد شد.
حسن خسته بند با تاکید براینکه تالاب انزلی زایشگاه ماهیان دریای خزر است بیان کرد: لایروبی کردن تالاب و تامین اعتبار برای آن با وجود سختی های خاص و کند بودن روند انجام آن، در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه دیوار محوطه سپاه در خیابان پاسداران و در مجاورت پارک ساحلی به زودی تخریب می شود، افزود: تاکنون سعی شده تا در راستای رفع مشکلات مربوط به شهر از روابط دوستانه خود با مدیران ارشد کشور استفاده کنم.
خسته بند با اعلام خبر احداث پارکینگ طبقاتی در میدان مادر، اظهار کرد: ۲۵۰ میلیارد ریال برای احداث این پارکینگ سرمایه گذاری خواهد شد.
وی موج شکن را به مثابه کارخانه چاپ اسکناس انزلی دانست و گفت: موج شکن جدید بزرگترین موج شکن حاشیه دریای خزر و بهترین مکان برای جذب توریست است.
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موج شکن جدید با حضور سرمایه گذار و ساخت رستوران شیشه ای گردان می تواند به یکی از زیباترین اماکن جذب توریست تبدیل شود.
شهردار انزلی نیز دراین مراسم با اشاره به فرارسیدن هفته پژوهش، از امضاء تفاهم نامه ای با جهاد دانشگاهی خبرداد و گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص و برگزاری دوره های کاربردی مورد نیاز کارکنان شهرداریها از اهداف اجرای این تفاهم نامه است.
رضا پورشعبان با اشاره به آغاز طرح جی آی اس در انزلی و جمع آوری اطلاعات مربوط به آن افزود: تهران اولین شهر کشور است که از جی آی اس به خوبی استفاده کرده و مانیز درصدد آنیم که بعنوان دومین شهر کشور طرح جی آی اس را به سرانجام مطلوب برسانیم .
وی با اشاره به اینکه در راستای ساماندهی سواحل و حفظ حریم ۶۰ متری و کد منهای ۲۴مصوبه استانداری اخذ شده ، اظهار کرد: در این طرح بعد از حریم ۶۰متری یک دیواره با عرض تاج سه مترو قابلیت استفاده مردم در جهت پیاده روی در نظر گرفته شده است.
پورشعبان توسعه محور انسانی را از اهداف شهرداری برشمرد و افزود: اعتقاد ما براین است که محور ماشینی باید از بین برود که در این راستا برای نخستین بار در تعطیلات تابستان، طرح انزلی گردی اجرا و مورد استقبال مسافران قرار گرفت.
وی تصریح کرد: پیاده روسازی در راستای اشاعه گردشگری فرهنگی و مذهبی شهرستان، از اطباء تا خیابان پاسداران بوده و درتلاش برای اخذ مصوبات لازم و اجرای طرح پیاده روسازی خیابان سپه نیز هستیم.
در این مراسم معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نماینده مردم انزلی درمجلس شورای اسلامی، شهردار، روسای جامعه هتل داران و مجتمع داران ، اعضای شورای شهر، جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و فعالان عرصه گردشگری حضور داشتند.
شهرستان انزلی دارای ۲۵۹تاسیسات گردشگری مجاز اعم از هتل،هتل آپارتمان،مجتمع های گردشگری و اقامتی و خانه مسافر است که درایام تعطیلات امسال ، پذیرای بیش از پنج میلیون مسافر و گردشگر بصورت یک شب اقامت در این شهرستان بودند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه