هنر درمانی به کمک آسیب های اجتماعی گیلان آمده است

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: در جشنواره هنر درمانی ویژه تئاتر شورایی زندان های کشور، هنر نمایش به کمک درمان آسیب های اجتماعی آمده است.

هنر درمانی به کمک آسیب های اجتماعی گیلان آمده است

به گزارش ۸دی، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان بیان کرد: در جشنواره هنر درمانی ویژه تئاتر شورایی زندان های کشور، هنر نمایش به کمک درمان آسیب های اجتماعی آمده است.

81880581-70378945

قاسم مصفا با اشاره به برپایی آئین اختتامیه نخستین جشنواره هنردرمانی ویژه تئاتر شورایی زندان های کشور در رشت گفت: منظور از هنردرمانی، درمان های روحی – روانی است و این نوع درمان می تواند برای افرادی که خیلی درمانده شده اند یا برای کسانی که مشکل سلامت ذهنی دارند و همچنین برای کسانی که احساس خوبی نسبت به درمان های به شکل گفت وگو مانند مشاوره یا روان درمانی ندارند، مفید باشد.
وی ادامه داد: در جشنواره مذکور بهترین اجرای عمومی و گروهی در زندان ، بهترین ژوکر یا هدایت گر گروه، بهترین موضوع و طرح مسئله انتخاب شده و تجلیل می شوند.
مصفا بیان داشت: همچنین بهترین معاون، رئیس زندان و رئیس اداره فرهنگی، بهترین کارشناس هنری در اجرای گروه، سه نفر از بهترین زندانی های شرکت کننده در گروه و سه نفر از بهترین سربازهای شرکت کننده در گروه انتخاب خواهند شد.
وی اضافه کرد: شمار مختلفی از هنرهای درمانی وجود دارد که می توان به موسیقی درمانی و تئاتر درمانی اشاره کرد، هنردرمانی ها در گذشته به درمان های خلاق تعبیر می شدند و این نوع درمان ها باید با آموزش های خاص و درمان های هنری معتبر شکل گرفته و ایجاد شوند.
برگزاری نشست های تخصصی و پخش فیلم تئاترهای اجراشده از دیگر برنامه های جشنواره هنر درمانی طی دو روز اجرا بوده است.
اختتامیه این جشنواره با حضور ۳۱ استان و مسئولان کشوری به همت و میزبانی اداره کل زندان های استان گیلان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت، امروز (چهارشنبه) در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه