هیچ موکبی به نام شهرداری رشت در کربلا وجود نداشت/حرکت مردمی اربعین منتسب به هیچ دستگاهی نیست

ستاد مردمی اربعین استان گیلان «قافله عاشقی» نسبت به مصاحبه­ مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت واکنش نشان داد و با صدور بیانیه عنوان کرد: هیچ موکبی به نام شهرداری رشت در کربلا وجود نداشت.

هیچ موکبی به نام شهرداری رشت در کربلا وجود نداشت/حرکت مردمی اربعین منتسب به هیچ دستگاهی نیست

به گزارش ۸دی،، ستاد مردمی اربعین استان گیلان «قافله عاشقی» نسبت به مصاحبه­ مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت واکنش نشان داد و بیانیه صادر کرد.

در بیانیه مذکور ذکر شده است: با عنایت به انتشار خبر شماره ۱۳۹۴۰۹۲۴۰۰۱۳۹۱ مورخ ۲۴.۹.۹۴ مصاحبه­ «علیرضا قانع» مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت درباره «کاروان قافله عاشقی» گیلانیان که سه سال متوالی برای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله (ع) و حضور فعال و پرشکوه در همایش عظیم و بین‌المللی اربعین داشته‌اند، ذکر چند نکته الزامی است.

ستاد مردمی مذکور در بیانیه خود آورده است: حرکت قافله عاشقی در گیلان مانند اصل همایش اربعین دارای صبغه مردمی و با کمک و حمایت آحاد مردم ولایتمدار گیلان برای عرض ارادت و حضور پر رنگ و الهام‌بخش گیلانیان به­ دور از بازی‌های سیاسی و جناحی پیگیری و اجرا شد بنابراین انتساب این حرکت عظیم به هر کدام از دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی و سازمان‌های خصوصی و عمومی خلاف واقع است.

بیانیه مذکور می‌افزاید: اصل مطلب منتشر شده به لحاظ کیفیت و مصاحبه مربوطه دارای خدشه اساسی و به لحاظ آمار و ارقام غیر واقعی است و هیچ موکبی به نام شهرداری رشت در کربلا وجود نداشته است.

در ادامه بیانیه ستاد مردمی اربعین گیلان آمده است: حرکت عظیم فرهنگی اربعین با همت گیلانیان برای حضور همراه با بصیرت و با برنامه در همایش جهانی اربعین مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های خالصانه فعالان فرهنگی و عناصر تأثیرگذار فرهنگی و غیر وابسته به سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی است و تمام مراسمات فرهنگی در ایام اربعین در مصاحبه مذکور کاملاً مردمی و بدون اداره و مدیریت سازمان فرهنگی‌ ـ‌ ورزشی بوده و گزارش مدیر عامل این سازمان دروغی بیش نیست.

در ادامه بیانیه مذکور ذکر شده است: راه‌اندازی موکب و برپایی برنامه‌های فرهنگی متنوع در عتبات و مراسم اربعین بدون هرگونه دخالت دولتی با همت مردم و جمع‌آوری نذورات و کمک‌های مردمی صورت گرفته است.

این بیانیه اضافه کرده است: سازمان‌های فرهنگی که خلاف وظایف ذاتی خود گاهی به برنامه‌های سبک فرهنگی کمک‌های هنگفت و غیر قابل توجیه می‌کنند، نباید با یک کمک ناچیز به این فرآیند عظیم، آن را مصادره به مطلوب خود کنند و کمک صورت گرفته توسط سازمان مذکور در برابر نذورات جمع‌آوری شده­ مردمی مانند قطره­‌ای در برابر دریاست.

در پایان بیانیه ستاد مردمی اربعین گیلان ذکر شده است: انتظار می‌رود افراد در جایگاه اداری و سازمانی مشکلات اداری خود را در قالب فرآیندهای قانونی و درون سازمانی پیگیری کنند و از مناسک مذهبی بهره‌گیری ابزاری و سیاسی نکنند و مصادره این حرکت عظیم به نام شخص یا سازمان یا ارگان خلاف اخلاق و شرع بوده و قابل پیگیری حقوقی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
دوست
واقعا جای تاسف داره که شهرداری رشت یک حرکت مردمی و انقلابی رو که اکثر هزینه اش را مردم پرداخت کردند میاد و به نام خودش مصادره می کنه.شاید یه پولی هم داده باشه ولی اقای مسئول در شهرداری میاد برای توجیه نبود خودش در محل کار از امام حسین خرج میکنه
در حاشیه