اعتصاب کارگران بوشهری برای معوقه ۸ ماهه/تحریم روی شرکت ها اثر نداشت+تصاویر

یکی از کارگران بوشهری گفت: شرکت صنعتی صدرا حدود ۲ سال است که در پرداخت حقوق و مزایا کارگران تعویق انداخته و همه مسئولین ارشد صدرا وعده های پوچ به کارگران روا می دارند.

اعتصاب کارگران بوشهری برای معوقه ۸ ماهه/تحریم روی شرکت ها اثر نداشت+تصاویر

به گزارش ۸دی،شرکت صنعتی صدرا بوشهر یکی از بزرگترین مراکز صنعتی کشور است که در گذشته با شرکت های بین المللی دنیا رقابت می کرده است.

مدتی است که به دلیل عدم مدیریت این شرکت مشکلاتی در روند سرعت پروژه ها و کارگران شرکت ایجاد شده است که فضای امنیتی استان بوشهر را تهدید می کند.

این در حالی است که در سال جاری حدود چهار بار کارگران شرکت صنعتی صدرا به نشان اعتراض در عدم پرداخت حقوق و مزایا در مقابل شرکت صدرا و استانداری بوشهر تجمع کردند.

یکی از کارگران صدرا بوشهر که در همه اعتصاب ها برای احیاء حق و حقوق خود حضور داشته است در گفت و گو با خبرنگار سپاس گفت: شرکت صنعتی صدرا حدود ۲ سال است که در پرداخت حقوق و مزایا کارگران تعویق انداخته و همه مسئولین ارشد صدرا وعده های پوچ به کارگران روا می دارند.

این کارگر بوشهری با اشاره به سفر معاون وزیر نفت، اظهار کرد: معاون وزیر نفت در سفر خود گفت همه هزینه های پروژه های شرکت صنعتی صدرا به صورت دو برابر پرداخت شده است و در بحث عدم پرداختی حقوق کارگران، مسئولین صدرا بوشهر باید پاسخ گو باشند.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی مشکلات شرکت صدرا عدم مدیریت است، افزود: مدیریت جدید شرکت صدرا در یکی از اعتصابات کارگران اعلام کرد که در زمان تحویل شرکت هیچ بودجه ای دریافت نکرده است، مسئولین استانی باید پاسخ گو این تناقض گویی مسئولین باشند.

این کارگر ضمن اشاره به اینکه تحریم هیچ تاثیری بر شرکت صدرا نداشته است، بیان کرد: برای ایجاد سکو های فازهایی که شرکت صدرا قرارداد بسته است تجهیزات به صورت کامل وجود دارد و علت اصلی هر بار تعطیلی شرکت صدرا عدم پرداخت حقوق کارگران بوده است.

وی با بیان مهمترین دغدغه کارگران، تصریح کرد: حدود ۲ماه است که برخی از شرکت های صدرا تعطیل شده و حدود ۶ماه است که هیچ حقوقی به کارگران پرداخت نشده است.

این کارگر بوشهری با اشاره به اینکه حقوق و مزایا کارگران رسمی شرکت صدرا به موقع پرداخت می شود، عنوان کرد: یکی از مهمترین اهداف سیاسی و اقتصادی مسئولین شرکت صدرا سوء استفاده از شرایط موجود کارگران است تا آنان را مقابل اهداف اقتصادی کلان کشور قرار دهند.

وی با توجه به اینکه برخی کارگران در زندگی شخصی خود دچار مشکلات جدی شده اند،ابراز کرد: مسئولین شرکت هرساله در اوج گرمای تابستان کارها را پیش می برند و در ابتدای فصل سرما با توجه به اهداف مسئولین شرکت صدرا برخی از پروژه ها به حالت سکوت در می آید.

این کارگر بوشهری با اشاره به خیمه شب بازی مسئولین شرکت صدرا در بازدید وزیر صنعت، خاطرنشان کرد: زمان ورود وزیر صنعت به شرکت صدرا بوشهر این شرکت دو ماه به صورت کامل تعطیل بود که طی فراخوان در زمان بازدید وزیر از این شرکت ها به صورت نمادین کارگران در پست های خود قرار گرفته و دستگاه ها شروع به کار فعالیت کردند.

وی افزود: جالب آنجا بود که ما چندین ساعت فقط در محوطه صدرا رفت و آمد می کردیم و بلافاصله با نزدیک شدن وزیر، اعلام کردند که دستگاه ها و جرثقیل ها را روشن کنید!

به همین منظور خبرنگار سپاس تماس تلفنی با معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر برقرار کرد که متاسفانه برای چندمین بار پاسخ گو نبوده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه