ماهانه ۱۶ هزارمیلیارد تومان از درآمد دولت صرف پرداخت حقوق به کارمندان می‌شود

کوچکی نژاد گفت: ماهانه مبلغ ۱۶ هزارمیلیارد تومان از درآمدهای دولت صرف پرداخت حقوق به کارمندان دولت می‌شود که با توجه به بازدهی و بهره‌وری پایین این کارمندان این امر، امری غیرضروری است.

ماهانه ۱۶ هزارمیلیارد تومان از درآمد دولت صرف پرداخت حقوق به کارمندان می‌شود

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی‌نژاد در حاشیه همایش حسابداری و حسابرسی در گیلان که به مناسبت روز پژوهش برگزار شد، درمورد زیادشدن حجم اقتصادی دولت در چرخه اقتصادی کشور اظهار داشت: در اکثر کشورهای توسعه یافته بخش اعظم نقش‌های مهم اقتصادی بر عهده بخش خصوصی و نهادهای مردمی است.

وی افزود: با توجه به فعالیت گسترده سازمان‌های مردم نهاد در تمام عرصه‌های اقتصادی این کشورها، بسیاری از ملاحظات که تحت شرایط خاص برای سازمان‌های دولتی لحاظ می‌شود در مورد این نهادها لحاظ نشده و بالطبع این سازمان‌ها مسئولیت بیشتری را در قبال پاسخگو بودن خود حس می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر به‌صورت ماهانه مبلغ ۱۶ هزارمیلیارد تومان از درآمدهای دولت صرف پرداخت حقوق به کارمندان دولت می‌شود که با توجه به بازدهی و بهره‌وری پایین این کارمندان این امر، امری غیرضروری ست.

کوچکی‌نژاد بیان کرد: وقتی در بخش خصوصی شاهد بیش از هشت ساعت کار مفید و بهره‌وری بسیار بالاتر هستیم، مسلم است که باید سهم بیشتر و بزرگ‌تری را در چرخاندن چرخ‌های اقتصادی کشورمان به این بخش واگذار کنیم.

وی با تبریک روز پژوهش و مهم شمردن نقش حسابرسی در منابع کشور گفت: بررسی و شفاف‌سازی چگونگی هزینه شدن منابع اصلی و فرعی کشور و شناخت کاهش یا افزایش بهره‌وری این منابع به عهده حسابداران و بخش حسابداری است که مسلما با سازماندهی انجمن‌های صنفی حسابداری می‌توان به بخش بزرگی از این مهم دست یافت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه