ماسال از بن‌بست خارج می‌شود

فرماندار ماسال گفت: خروج شهرستان ماسال از بن‌بست دغدغه مهمی بوده و برای این منظور راهی از مسیر تقاطع غیرهمسطح کلیدبر صومعه‌سرا تعریف شده‌است.

ماسال از بن‌بست خارج می‌شود

به گزارش ۸دی، محمود قاسم‌نژاد با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۰۸ آبادی ساکن و غیرساکن، دو بخش مرکزی و شاندرمن و چهار دهستان است، اظهار کرد: ماسال از سه ناحیه جلگه، کوهپایه و کوهستانی تشکیل شده‌است.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه شهرستان باید به تمام جوانب و زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و گردشگری آن توجه شود، افزود: پیگیری زیرساخت‌ها در امر توسعه شهرستان تاثیرگذار است.

فرماندار ماسال توجه به راه‌های روستایی این شهرستان را امری مهم دانست و تصریح کرد: در حوزه روستایی اقدام‌هایی صورت‌گرفته که می‌تواند در جذب گردشگر تاثیرگذار باشد.

وی میانگین آسفالت راه روستایی در ماسال را ۵۲.۵ درصد عنوان کرد و یادآور شد: ارتقای کیفیت راه‌های روستایی از دیگر اقدام‌ها بوده و در تلاش هستیم تا ۴۲.۵ درصد آسفالت باقی‌مانده را به نقطه مطلوب برسانیم.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه در یک‌سال و نیم گذشته قیر رایگان در اختیار شهرستان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: برای تسهیل در آسفالت دولت قیر رایگان در اختیار استان‌ها و شهرستان‌ها قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: برای کمک به بهسازی محیط و آسفالت راه‌های شهری و روستایی چندین هزار تن قیر رایگان به امور شهری و حوزه روستایی اختصاص یافته که این روند همچنان ادامه دارد.

فرماندار ماسال با تصریح بر اینکه سال گذشته ۱۰ کیلومتر از جاده‌های ییلاقی ماسال آسفالت شده‌بود، یادآور شد: این مقدار آسفالت در جاده‌های ییلاقی رقم بزرگی است.

وی گفت: آسفالت ۶ کیلومتر تا روستای مشهد میرزا باقی‌مانده که امیدواریم امسال اعتبار آن را بگیریم و مسیر مشهد میرزا که محل شهادت میرزا کوچک است را آسفالت کنیم.

قاسم‌نژاد فعال شدن بحث شهرک صنعتی را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد و افزود: شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی ماسال سال‌ها به دلیل مسایل و مشکلات مالی نیمه‌تعطیل بودند که مشکلات در حال برطرف‌شدن است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه تولید پلیمر و گرانول دستگاه‌هایی را از ایتالیا وارد ایران کرده‌است، خاطرنشان کرد: این واحد به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول از احداث کارخانه تولید قارچ بزرگ با هزینه ۵ میلیارد تومانی در شهرک صنعتی ماسال خبر داد و یادآور شد: این کارخانه دارای یکسری نواقص برای تکمیل کار است که نیاز به توجه بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه مواد اولیه کارخانه مذکور در منطقه وجود دارد، خاطر نشان کرد: مواد کارخانه سهل‌الوصول است اما باید تسهیلات مورد نیاز برای آن فراهم شود و راه‌اندازی این کارخانه برای حدود ۱۰۰ نفر اشتغالزایی می‌کند ضمن اینکه بخشی از این واحد در حال فعالیت است.

قاسم‌نژاد ساخت هتل را از جمله اقدام‌ها در ماسال بیان کرد و گفت: در هفته دولت امسال یک هتل بسیار خوب با امکانات و تجهیزات عالی به بهره‌برداری رسیده که گردشگران می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی از ساخت هتل در شاندرمن ماسال خبر داد و افزود: این هتل اکنون حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار ماسال افتتاح پنج واحد مرغداری را از دیگر اقدام‌ها در این شهرستان ذکر کرد و گفت: در بخش گازرسانی نیز دولت بسیار خوب عمل کرده و ۲۶ روستای ماسال در طرح گازرسانی از محل بند (ق) قانون بودجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال مالی ۹۴ عملیات گازرسانی تعداد حدود ۱۸ روستا به بهره‌برداری می‌رسد که ۱۷ روستا در بخش شاندرمن و بقیه در بخش مرکزی است.

قاسم‌نژاد راه اصلی ماسال را یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های این شهرستان دانست و متذکر شد: پیگیر هستیم که این شهر از بن‌بست خارج شود و برای این منظور راهی از مسیر تقاطع غیرهمسطح کلیدبر صومعه‌سرا تعریف و حدود ۲.۵ کیلومتر آن از دوسال پیش آغاز  شده‌است.

وی تملک زمین، اعتبار و مسایل اجرایی جاده مذکور را از مشکلات دانست و یادآور شد: بیش از ۹۸ درصد کارهای جاده مذکور انجام شده و پیگیر هستیم که ادامه آن تا شهر ماسال و از طرف شاندرمن به پونل وصل شود که این امر می‌تواند آثار اقتصادی بسیار خوبی داشته‌باشد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه