مرکز علوم و نجوم ویژه کودکان ونوجوانان درگیلان راه اندازی می شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گیلان بااشاره به تمرکز کانون بر فعالیت ها و آموزش های تخصصی ، گفت: مرکز علوم و نجوم ویژه آموزش کودکان و نوجوانان در گیلان راه اندازی می شود.

مرکز علوم و نجوم ویژه کودکان ونوجوانان درگیلان راه اندازی می شود

به گزارش ۸دی، علی پورحسن، راه اندازی مراکز تخصصی در حوزه های علم و رباتیک، ادبیات، هنر و بازیگری در مراکز کانون در آینده نزدیک را از اولویت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برشمرد و اظهار کرد: مرکز علوم و نجوم گیلان در قرارگاه شماره سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه اندازی می شود که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.  

وی افزود: وجود تجهیزات لازم از قبیل آسمان نمای بزرگ از دلایل اصلی انتخاب مرکز شماره سه کانون در رشت برای تبدیل شدن به مرکز نجوم استان گیلان است.  

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به آموزش هایی که در مرکز فوق ارائه می شود، تصریح کرد: این آموزش ها شامل افراد شش تا ۱۷ سال می شود که پس از گذراندن سه یا چهار ترم، به دانش اموختگان کانون گواهی پایان دوره نیز اعطا می شود.

پورحسن هزینه راه اندازی این مرکز را بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و افزود: سازمان برنامه و بودجه در راستای تامین بودجه موردنیاز مرکز علوم و نجوم، قول مساعد داده است.

وی همچنین هزینه ثبت نام در کلاس های مرکز نجوم را هشت هزار تومان برای هر ترم اعلام و بیان کرد: مناسب بودن قیمت برای قشرهای مختلف جامعه و امن بودن فضا از مزایای برگزاری دوره های علمی در این مرکز است.  

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، فرزندان گیلان را خوش فکر و بااستعداد دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا خدماتی در خور شأن کودکان و نوجوانان مستعد گیلانی ارائه کنیم و در این راستا راه اندازی مراکز چهار حوزه تخصصی در گیلان نیز مد نظر کانون است.  

پورحسن با اشاره به پشتیبانی استاندار گیلان از فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: تخصصی کردن مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان از اولویت های کانون پرورش فکری است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه