رفقای شیخ مذاکرات را هوا کردند!

دیپلماسی موفق دولت(!) اما در اولین محک جدی‌اش با مانع‌تراشی رفقای فرانسوی روحانی همراه شده و هرچه آنها بیشتر به طرف ایرانی ابراز بی‌اعتمادی می‌کنند …

رفقای شیخ مذاکرات را هوا کردند!
به گزارش ۸دی نیوز، رسانه های حامی دولت و بنفش رنگ که با ذوق زدگی زایدالوصفی دیدار روحانی و اولاند در حاشیه نشست سالانه سازمان ملل را بازتاب داده و آن را دستاوردی بزرگ می دانستند اینک باید موضع خود را پیرامون کارشکنی های فرانسه در روند مثبت مذاکرات به صورت صریح بیان کنند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، سنگ اندازی آشکار وزیر خارجه فرانسه بی تردید یکی از موانع بزرگ رسیدن به هرگونه توافقی در مذاکرات ژنو به شمار می‌رود.

71206_203
لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه

لوران فابیوس به صراحت از اهمیت منافع اسراییل برای کشورش صحبت کرده و ضمن مطرح کردن چند خواسته زیاده خواهانه درباره فعالیت‌های هسته ای کشورمان از جمله توقف غنی سازی ۲۰درصدی، مدام بر ساز بی نتیجه بودن مذاکرات دمیده است.

البته موضع وزیر خارجه فرانسه برای بسیاری از سیاسیون داخل قابل پیش بینی بود. توجه به بیانات مقام معظم رهبری در نوروز امسال می توانست در این زمینه راهگشا باشد. ایشان ضمن یادآوری سیاست های غلط آمریکا و انگلیس در دشمنی با ایران، خطر سیاست های دشمنانه دولت فرانسه را نیز گوشزد کرده بودند.

71183_853
دیدار روحانی و اولاند در نیویورک

با این وجود نکته قابل تامل در این میان، سکوت رسانه‌های پرشمار حامی دولت در این خصوص است. چگونه است که دست دادن روحانی با رییس جمهور فرانسه و گرفتن عکسی یادگاری با او افتخاری بزرگ است اما این دشمنی آشکار فرانسوی‌ها در سکوت سایت‌های اجاره‌ای دولت مانده است؟

رسانه های مذکور هنگام دیدار روحانی و اولاند، دیدار مذکور را اتفاقی بزرگ دانستند که بعد از ۸ سال رخ داده و برخی از آنها با افتخار تا جایی پیش رفتند که حتی از احتمال رفع تحریم ها بعد از این دیدار خبر دادند!

البته تشخیص آن روی دیگر فرانسه در همان روزها نیز کار سختی نبود چراکه سخنگوی دولت فرانسه یک روز بعد از دیدار روحانی و اولاند بلافاصله بعد از آنکه مدعی تغییر زبان ایران شد، فراموش نکرد که یادآوری کند “با این حال باید چندین بررسی انجام داد تا از این تغییر موضع ایران مطمئن شویم”!

71205_503
نجاه فالو بلقاسم، سخنگوی دولت فرانسه

اما عجیب اینکه همین اظهارات نیز در رسانه های بنفش رنگ با افتخار منتشر و از آن به عنوان سندی دیگر برای “دیپلماسی موفق دولت!” یاد شد!

دیپلماسی موفق دولت(!) اما در اولین محک جدی اش با مانع تراشی بزرگ رفقای فرانسوی روحانی همراه شده و هرچه مسئولان و رسانه های آنها بیشتر به طرف ایرانی ابراز بی اعتمادی می کنند رسانه های بنفش در داخل کشور ارادت فزون تری برای آنها خرج می کنند!/ صراط

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه