محیط بانان به داد قرقاول ها رسیدند/شکارچی بی رحم دستگیر شد/نظر رهبری در خصوص شکار

مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت موفق به دستگیری یک نفر شکارچی غیر مجاز در یکی از مناطق جنگلی شفت شدند که اقدام به شکار قرقاول نمود بود .

محیط بانان به داد قرقاول ها رسیدند/شکارچی بی رحم دستگیر شد/نظر رهبری در خصوص شکار
به گزارش ۸دی، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت موفق به دستگیری یک نفر شکارچی غیر مجاز قرقاول در یکی از مناطق جنگلی شفت شدند که اقدام به شکار قرقاول نمود بود .
روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت در حین گشت و کنترل ، یک نفر شکارچی را که اقدام به شکار یک طاقه قرقاول نموده بود به همراه ادوات شکار دستگیر کردند .
علی فرهی رئیس اداره حقاظت محیط زیست شهرستان شفت ضمن اعلام این خبر افزود فرد متخلف پس از تنظیم صورتجلسه به همراه یک قبضه سلاح پنج تیر ساچمه زنی ، تحویل مرجع قضایی شد. وی همچنین از شهروندان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به اطلاع نزدیکترین اداره یا پاسگاه حفاظت محیط زیست برسانند .
لازم به ذکر است که نرخ ضرر و زیان هر طاقه قرقاول طبق مصوبه جدید مبلغ چهارمیلیون ریال تعین گردیده است.
گفتنی است طبق احکام فقه شیعی و اسلام هرگونه شکار به منظور تفریح حرام می باشد و در متن مجموعه استفتاء حضرت آیت الله خامنه ای آمده است:

نظر شما در خصوص شکار حیوانات به منظور تفریح ( چه بی مجوز قانونی و چه با مجوزهایی که معمولا دربرابر پرداخت پول صادر می شود. ) چیست؟

پاسخ:

بسمه تعالی

صید لهوی* حرام است ( چه برای آن قانونا مجوز صادر شده باشد یا نه ) اما اصل صید اگر برای تامین نیاز اگر خلاف مقررات نباشد جایز است.

( * لهو یعنی کار بیهوده و در این جا منظور شکار برای تفریح و خوشگذرانی است .)

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه