رونمایی از یادمان شهدای گمنام چابکسر شهرستان رودسر

در سالروز شهادت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) با حضور سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان، از یادمان دو تن از شهدای گمنام چابکسر شهرستان رودسر رونمایی شد.

رونمایی از یادمان شهدای گمنام چابکسر شهرستان رودسر

به گزارش ۸دی ، امام جمعه چابکسر روز شنبه در این مراسم در سخنانی، امنیت کنونی کشور را مرهون و مدیون خون پاک و مطهر شهدا دانست که باعث سرافرازی ایران اسلامی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمود کشاورز قاسم آبادی افزود: این شهدا امروز باعث قوام و پایداری نظام جمهوری اسلامی شده اند و ما هم وظیفه داریم راه آنان را که راه عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی است، ادامه دهیم تا به سعادت در دنیا و آخرت برسیم.
بخشدار چابکسر نیز در این مراسم با اشاره به تدفین دو تن از شهدای گمنام در محل پارک شهید انصاری این شهر اظهار کرد: پیکر این دو شهید بزرگوار در مهرماه سال ۹۲ در این شهر تشییع و در محل پارک شهید انصاری به خاک سپرده شدند.
حسین رمضانخواه سن این دو شهید گرانقدر را یکی ۱۹سال و دیگری ۲۰ سال اعلام کرد که در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیده اند.
وی در مورد روند اجرا و ساخت یادمان این شهدای گمنام اضافه کرد: ساخت این طرح بصورت اسکلت فلزی در ابعاد هفت در هفت به ارتفاع شش و نیم متر انجام شده که برای احداث آن ۹۰۰میلیون ریال اعتبار از محل مشارکت های مردمی، بخشداری و شورای اسلامی بخش و شهرداری تامین و سرمایه گذاری شده ضمن اینکه زمان اجرای طرح تا تحقق آن، یک سال بوده است .
بخشدار چابکسر سازه این طرح را در چهار رنگ مشکی، سفید، لاجوردی، فیروزه ای هفت رنگ و فیروزه ای اعلام کرد که معنای آن این است که شهید از تاریکی زمین به سفیدی و پاکی روح رسیده و به روضه رضوان که کاشی هفت رنگ است و در نهایت قرب به شهود حق، که با شش اسم اسمای خداوند مزین شده است.
پیش از رونمایی از یادمان شهدای گمنام، همایش پیاده روی خانوادگی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مسئولان و مردم شهر چابکسر از دفتر امام جمعه این شهر تا پارک شهدای گمنام چابکسر برگزار و طی آن به قید قرعه، به جمعی از شرکت کنندگان به رسم یادبود هدایایی اهدا شد.
بخش چابکسر از توابع شهرستان رودسر، در یکصد کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه