انتظار برای احیای شهر بازی پارک قدس رشت

شهربازی رشت در حالی تعطیل است که در بسیاری از کلانشهرهای کشورمان هر روز وسایل بازی مجهزتر و جدیدتر می‌شود، اما در شهربازی رشت به‌دلیل برخی اختلافات بین مسئولان شهری با بخش خصوصی، وسایل شهربازی رشت هر روز مستهلک‌تر می‌شود.

انتظار برای احیای شهر بازی پارک قدس رشت

به گزارش ۸دی، اماکنی رفاهی و تفریحی مانند پارک‌ها و شهربازی‌ها و دیگر اماکن عمومی که از جاذبه‌های گردشگری هر منطقه و شهر و کلان‌شهری محسوب می‌شود، می‌توانند بخصوص در ایام تعطیلات و اوقات فراغت پذیرای حضور تعداد بسیار زیادی گردشگر و علاقه‌مند باشند.

با آنکه طی سال‌های اخیر بسیاری از مسئولان گیلان و شهر رشت گسترش جذب گردشگر و جاذبه‌های گردشگری را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خود مطرح می‌کنند، اما بزرگ‌ترین شهربازی این شهر از ۲ سال پیش تعطیل است.

شهربازی رشت در حالی تعطیل است که در بسیاری از کلانشهرها کشورمان هر روز وسایل بازی مجهزتر و جدیدتر می‌شود، اما در شهربازی رشت به‌دلیل برخی اختلافات بین مسئولان شهری با بخش خصوصی، وسایل شهربازی رشت هر روز مستهلک‌تر می‌شود.

شهربازی رشت که در پارک قدس این شهر واقع شده، با آنکه یادآور خطرات ده‌ها ساله مردم رشت است، اما این روزها در تعطیلی مطلق باقی مانده است و این امر سبب نارضایتی مردم و اعتراض‌های برخی از کسبه شده است.

غلامعلی محمدی یکی از شهروندان شهر رشت در گفت‌وگو با خبرنگار «جوان» با انتقاد از تعطیلی شهربازی رشت، گفت: رفت و آمد به شهربازی دیگر شهر رشت به دلیل دوری مسافت و هزینه‌های سنگین برای همه افراد امکان‌پذیر نیست، پس انتظار داریم مسئولان شهر رشت توجه بیشتری به شهربازی قدیمی شهر رشت داشته باشند و زودتر این مکان تفریحی بازسازی و بازگشایی شود.

فاطمه یگانه دیگر شهروند رشتی و دانشجویی بود که در گفت‌وگو با خبرنگار «جوان» با اشاره به وضعیت نه‌چندان مناسب اکثر پارک‌های شهر رشت، تصریح کرد: شهر رشت به‌عنوان بزرگترین شهر شمال کور حتی به اندازه برخی از شهرهای مناطق کویری ایران هم پارک مناسب ندارد.

وی با بیان اینکه اماکن تفریحی در شهر رشت بسیار کم است، گفت: متأسفانه شهربازی قدیمی شهر رشت با آنکه می‌تواند اوقات فراقت بسیاری از شهروندان را پر کند، اما گویا به دلیل اختلاف بین مسئولان تعطیل است.

این شهروند رشتی از مسئولان استان و شهر رشت خواست تا هرچه زودتر به وضعیت شهربازی رشت و موارد مشابه زودتر رسیدگی کنند.

حسین صالحی دیگر شهروند رشتی و کارمند یکی از ادارات دولتی هم ضمن درخواست برای بازسازی و بازگشایی شهربازی رشت، یادآور شد: انواع وسایل بازی شهربازی رشت مانند خودروی برقی کودک، کشتی صبا و چرخ و فلک، تاب زنجیری و سفینه و … قدیمی و تکراری شده‌اند و مسئولان در بازسازی این مکان تفریحی باید به استفاده از وسایل تفریحی جدید و به‌روز توجه داشته باشند.

وی برخی از قیمت‌های بازی‌های شهربازی رشت در گذشته را نسبت به آن سال‌های زیاد دانست و برای نمونه گفت: این مکان تفریحی به‌ظاهر به سینمای پنج بُعدی مجهز است، اما برای پخش یک فیلم هشت دقیقه‌ای از نفری ۵ هزار تومان گرفتند و در پایان هیچ‌کس راضی نبود.

سعید حافظی یکی از کسبه اطراف شهربازی رشت با اشاره به تأثیر تعطیلی این مکان تفریحی بر فعالیت‌های اقتصادی کسبه اطراف شهربازی، گفت: در چند سال اخیر به‌دلیل تعطیلی شهربازی رشت کسب‌وکار ما کساد شده و بسیاری از کسبه‌ای که دارای مغازه‌های اجاره‌ای با اجاره‌بهای بالا هستند، با مشکل مواجه شده و حتی برخی ورشکست شده‌اند.

وی خواستار بازگشایی شهربازی رشت و جذب گردشگر شد و اظهار کرد: شنیده‌ایم اختلافات بین مسئولان وجود دارد، امیدوارم صحت نداشته باشد و اگر چیزی هست هرچه زودتر تمام شود و این مکان مهم تفریحی احیا گردد.

رسول نعیمی پیرمرد ساکن رشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار «جوان»، بازگشایی شهربازی رشت را از خواست‌های همه مردم رشت دانست و گفت: مسئولان در کنار بازسازی این مکان تفریحی، باید به ابعاد فرهنگی آن هم توجه کنند و نکند این مکان تفریحی به مردم بی‌بندوبازی و حضور افراد لاابالی تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه شهربازی و اماکن مانند آن باید محلی برای حضور خانواده‌ها باشد، گفت: شهربازی رشت همان‌طور که می‌تواند محلی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت باشد، می‌تواند محلی برای کارهای فرهنگی و ترویج ارزش‌ها نیز باشد.

یکی از کارمندان شهرداری رشت که نخواست نامش فاش شود نیز با بیان اینکه قرارداد پیشین شهرداری با پیمانکار اسبق شهربازی مانند عهدنامه ترکمانچای بود، گفت: باید در زمان عقد قرارداد با پیمانکار جدید دقت لازم صورت بگیرد.
پس از اظهار نظر شهروندان، با وجود پیگیری خبرنگار «جوان» برای مصاحبه با مسئولان ذی‌ربط، اما تلفن‌های همراه بسیاری از مسئولان پاسخگو نبود یا خواستار وقت دیگری برای مصاحبه بودند.

در این میان، «فاطمه شیرزاد» یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، در حالی که پشت فرمان خودرو در حال رانندگی بود، پس از متوقف‌کردن خودرویش، در گفت‌وگو با خبرنگار «جوان»، درباره آخرین وضعیت شهربازی رشت، گفت: در ماه‌های اخیر شهرداری و شورای شهر رشت برای شهربازی رشت به‌دنبال سرمایه‌گذار جدید و مطمئن بود.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت، با بیان اینکه تقریباً سرمایه‌گذار جدید برای بازسازی و بازگشایی شهربازی رشت انتخاب شده و خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های مختلف به احتمال زیاد تا آخر امسال بخشی از این پروژه افتتاح شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

«رضا رسولی» دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار «جوان»، با بیان اینکه وضعیت شهربازی رشت در شأن مردم این شهر نیست، گفت: با فردی که در گذشته مسئولیت شهربازی رشت را بر عهده داشت تسویه‌حساب شده است.

این عضو شورای شهر رشت، از طرح جدیدی برای بازسازی و بازگشایی شهربازی رشت خبر داد و گفت: با وجود مشکلاتی که در بین راه وجود دارد، تلاش می‌کنیم تا قبل از سال جدید بخشی از شهربازی رشت به بهره‌برداری برسد و حداکثر تا تابستان سال دیگر تمام این مکان تفریحی آماده استفاده مردم شود.

وی با بیان اینکه بخشی از شهربازی رشت قرار است سرپوشیده شود، افزود: در پروژه بازسازی و بازگشایی این مکان تفریحی، بازی‌های جدیدی به آن اضافه شده و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

سخنان این دو عضو شورای شهر رشت در حالی‌ست که «محمدعلی ثابت‌قدم» شهردار شهر رشت، در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بازگشایی شهربازی پارک قدس رشت ۹۴ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده، گفت: این تفریحگاه برای بازگشایی و تغییرات جدید برای ۱۰ سال به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

به گفته شهردار رشت، سرمایه‌گذار برگزیده شهربازی رشت باید طی ۲۱ ماه این پروژه را به‌طور کامل به اتمام برساند.

گفتنی است، شهربازی پارک قدس شهر رشت از سال ۹۲ به‌علت استاندارد نبودن و فرسوده بودن تجهیزات تعطیل شده است. این پارک پیش از این نیز به‌مدت ۲۰ سال در اختیار بخش خصوصی بود.

با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان رشتی بخصوص قشر جوان برای بازسازی و بازگشایی شهربازی رشت، به‌نظر می‌رسد تسریع در انجام انتخاب سرمایه‌گذار و آغاز بخش فنی و عمرانی پروژه بازسازی شهربازی رشت باید در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار بگیرد.

ضمناً مسئولان باید در بازسازی شهربازی رشت به برخی نکات مهم مورد اشاره توسط مردم مانند: تجهیز شهربازی رشت به امکانات جدید؛ منصفانه و مناسب بودن قیمت‌ها برای اقشار ضعیف؛ و ارائه پیوست فرهنگی این مکان تفریحی و استفاده از این فضا برای ترویج ارزش‌های اسلامی و انسانی و … توجه داشته باشند. مردم رشت منتظر عمل مثبت مسئولان و احیای شهربازی شهرشان هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه