برخی سخنرانی‌های ۱۶ آذر مایه تاسف بود/ غربگراها با شورای نگهبان مخالفند

امام جمعه موقت تهران با ابراز تأسف از برخی سخنرانی‌ها در ۱۶ آذر و حضور برخی سخنرانان و فضای مسموم ایجادشده در برخی دانشگاه‌ها، تأکید کرد مسئولین، مردم را نسبت به خودشان بدبین نکنند.

برخی سخنرانی‌های ۱۶ آذر مایه تاسف بود/ غربگراها با شورای نگهبان مخالفند

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت امروز تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت اظهار داشت: نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی حکمت‌نامه، افشاگری تاریخی، نسخه جامع و روشنگری و دعوت به حقایق موجود در اسلام و البته هشداری به جوانان خودمان و دنیا بود.

وی با بیان اینکه این نامه تصویر قشنگی بین حق و باطل و تزویر و حقیقت بود، افزود: سراسر این نامه نور است، آدم احساس می‌کند نویسنده نامه نماینده امام زمان (عج) است و همه بندگان خدا را عائله خدا می‌بیند و نسبت به جهانیان دلسوز است. همان دلسوزی در وجود حضرت خاتم قرآن کریم ترسیم فرموده است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ریشه‌های خشونت در نامه رهبر انقلاب بررسی شده است. برخوردهای دوگانه دنیای غرب، تحمیل فرهنگ توسط دنیای غرب و تزویر دنیای غرب، بسیار ظریف و حکیمانه در این نامه بررسی شده است، در بعضی از کلیساها این نامه قرائت شد، در محافل مختلف دنیای غرب مطرح شده است و این نامه مانند نامه‌های نبی مکرم اسلام نوید جهانی شدن انقلاب انسانی، اسلامی و فطری را می‌دهد.

وی تاکید کرد: این پیام‌های جهانی رهبر عزیز ماست که انقلاب را در داخل کشور محصور نمی‌داند، بشریت را محتاج این انقلاب می‌داند و به همه بشریت عشق می‌ورزد و نامه حکیمانه و دلپذیر که هیچ کسی نمی‌تواند خدشه‌ای در این مطالب عالی و روح‌بخش ایجاد کند را خطاب به جوانان غربی می‌نویسند.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو، گفت: ۱۶ آذر چهره کریه آمریکا شیطان بزرگ که از ابتدا تا به امروز چهره خشونت، فریب، غیرقابل اعتماد و عهدشکن بوده را نشان می‌دهد، هویت دانشجویی ایران غیر از هویتی است که مؤسسین دانشگاه در ایران در نظر داشتند. این دانشجویان در اصل انقلاب همراه امام بودند و در تشکیل نظام، سپاه و جهادسازندگی مؤثر بودند، دانشجویان ما هویت دینی دارند، مادرانشان با مهر و محبت امیرالمؤمنین به آنان شیر داده و آنها را در مجالس امام حسین (ع) بزرگ کردند.

وی اضافه کرد: سیاست‌زده‌ها و غرب‌زده‌ها علیرغم همه تلاش‌هایی که کردند نتوانستند دانشگاه‌ها را به صورت پایگاه‌های دشمن درآورند و اتاق جنگی که در اوایل انقلاب گروهک‌ها تشکیل داده بودند خیلی زود ریشه‌کن شد و رخت بربستند، امروز که ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، امروز که دانشگاه‌های ما پایگاه اعتکاف و دارای نماز جماعت‌های باشکوه هستند و مراسم عزاداری امام‌حسین (ع) در این دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، اگر مشاهده کنیم که دانشگاه‌ها تبدیل به صحنه مانور سیاست‌زده‌ها و سیاست‌بازها و کسانی که قائله ۸۸ را به پا کردند به راحتی به دانشگاه‌ها بروند و فتنه را احیا کنند، جای بسی تأسف و تأمل است.

صدیقی ادامه داد: اگر مجاری اجرایی ما زمینه‌سازی کنند که این افراد بار دیگر موجب نگرانی مردم شوند مبنی بر اینکه مگر باز هم نقشه‌ای در کار است، جای تأسف دارد.

وی خاطرنشان کرد: روز دانشجو و روحیه دانشجویی را که روز احیای هویت دانشجویی که استقلال‌خواهی و مقابله با استبداد و استعمار و افشاگری علیه استکبار جهانی و تزویر، مقابله با بی‌دینی، مقابله با ابتذال و هرزگی است را گرامی ‌می‌داریم، این موارد از نسل جوان دانشجو توقع است و امید می‌رود دانشجویان ما یاران امام عصر باشند، منشأ تحول در این کشور باشند، محیط را به صورت مدینه فاضله درآوردند چون آنان همان افرادی هستند که سپاه را تشکیل دادند و جهاد سازندگی را تأسیس کردند و سنگرسازان بی‌سنگر بودند، توقع داریم دانشگاه در این خط پیش رود نه اینکه دوباره به حالت‌هایی برگردد که مردم و متدینین را نگران کند.

وی با ابراز تأسف از برخی سخنرانی‌ها در ۱۶ آذر و حضور برخی سخنرانان و فضای مسموم ایجاد شده در برخی دانشگاه‌ها، تأکید کرد: مسئولین مردم را نسبت به خودشان بدبین نکنند، این مردم مسلمانند و ولایت‌مدار هستند و مقدسات و ارزش‌های انقلاب عشق می‌ورزند، حیف است افرادی کارهایی کنند که مردم نسبت به آنها بدبین شوند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به حمله عده‌ای به شورای نگهبان، تأکید کرد: از روز اول که قانون اساسی شورای نگهبان را در نظر گرفت، شورای نگهبان را در سرنوشت کشور دخیل و نظارت شورای نگهبان را نظارت استصوابی قرار داد، با تفسیری که قانون بر عهده شورای نگهبان گذاشته، این نظارت یک نظارت استصوابی است.

وی افزود: از همان روزهای اول غرب‌گراها برخلاف تمدن غربی با این اساس مخالفت کردند، در هیچ کشوری رئیس‌جمهور یا نمایندگانشان بدون حساب و کتاب کاندیدا نمی‌شوند، در هیچ کشوری بدون حساب و کتاب افراد را در پست‌های مهم و کلیدی منصوب نمی‌کنند. امروز می‌بینیم که اگر یک نانوا یا یک کاسب بخواهند در یک محله‌ای مغازه‌ای باز کنند باید بروند پروانه بگیرند و تا زمانی که شرایط لازم را نداشته باشند به او پروانه کسب نمی‌دهند، یک راننده تاکسی اگر بخواهد راننده شود و تاکسی بخرد، تا زمانی که از او امتحانی نگیرند و دستگاهی صلاحیت آن راننده تاکسی را احراز نکند، اجازه فعالیت به او نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: برای سپردن پست‌های کلیدی کشور به دست افراد، عده‌ای فقیه، حقوقدان، باسواد و دارای بینش و وابستگی‌های الهی باید صلاحیت این افراد را بررسی کنند، این فقها حقوق مردم را پایمال نمی‌کنند، این حق مردم است که مسئولان خوبی داشته باشند، خبرگان رهبری نباید محل فتنه و فتنه‌گران باشد، این جزء مطالبات مردم است، این نص صریح قانون اساسی است و کار عقلایی پذیرفته در تمام عالم است، نظام ما یک نظام اسلامی و ولایت فقیه است، فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان مسئولیت نظارت و بررسی را دارند.

وی تأکید کرد: این نوع حرکت‌ها همیشه از سوی عده‌ای که نگرانند که انتخاب نشوند و نتوانند شلوغ کنند، دامن زده می‌شود و شاهدیم که قبل از آنها یا بعد از آنها رسانه‌های بیگانه آتش‌افروز و آتش بیار معرکه می‌شوند و متأسفانه با این افراد هم‌صدا هستند، شورای نگهبان، سپاه پاسداران، بسیج و حرکت‌های فرهنگی عاشورایی مانند اربعین مورد بغض دشمنان ما هستند، اما شما که در داخل کشور هستید چرا با آنان هم‌صدایید و اینگونه برخورد می‌کنید، امنیت شما به همین موارد بستگی دارد، آرامش و موقعیت‌تان به همین موضوعات بستگی دارد، شما نباید با این اساس نظام در بیفتید.

صدیقی ادامه داد: مطمئن هستیم اعضای شورای نگهبان با دیانت، تجربه و اعتمادی که مقام معظم رهبری و مجاری قانونی به آنان دارند، با این طوفان‌ها نمی‌لغزند بلکه مصمم‌تر می‌شوند و متوجه می‌شوند که خبرهایی هست، معلوم می‌شود اشخاص ناصالحی مطرحند و می‌خواهند با نداشتن صلاحیت خودشان را تحمیل کنند، اما اعضای شورای نگهبان بدون هیچ واهمه‌ای کار الهی و امانت‌داری خودشان و حفظ حقوق مردم را سر لوحه کار خودشان قرار دهند و تا احراز صلاحیت نکرده‌اند، کسی را تأیید نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مراسم باشکوه اربعین حسینی، تصریح کرد: از کشورهای مختلف کسانی که برای امام‌حسین (ع) بی‌خانمانند، در روز اربعین حسینی عازم کربلای معلی می‌شوند، مراسم باشکوه اربعین حسینی عظمت عشق و اعتقادات ریشه‌دار مردم به حسین (ع) است، مراسم باشکوه اربعین حسینی نوید یک بیداری جدید را می‌دهد.

صدیقی خاطرنشان کرد: در شرایطی که داعش و گروه‌های تروریستی مراسم اربعین حسینی را تهدید کرده بودند، در حالی که بخش‌هایی از کشور عراق را نیز اشغال کردند و هر روز فاجعه جدیدی در این کشور رقم می‌زنند، شاهد بودیم که سیل مشتاقان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)‌ جان خود را در کف دستانشان می‌گیرند و به مقابله فرهنگی با این فرهنگ منحط غربی و انفعالی بعضی از داخلی‌ها و روزنامه‌ها می‌پردازند و یک حرکت تهاجمی، عارفانه و عاشقانه سوی محور عشق و حماسه و ظلم‌ستیزی و احیاگری دین به راه می‌اندازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نوید آمدن حضرت عصر (عج)‌ را می‌دهد و مانور عاشقانه است، مانور ایثار و پیدا کردن روحیه قربانی شدن زیر پرچم ولایت است، از مردم عزیز و عاشق خودمان تقدیر و تشکر می‌کنیم، از مسئولان عزیزی که این مراسم باشکوه را سامان دادند نیز تشکر می‌کنیم، امسال ستاد اربعین عملکرد خیلی بهتری نسبت به سال گذشته داشت، توقع داریم آسیب‌های موجود را شناسایی کنند تا دیگر با این مشکلات مواجه نشویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه