ساخت ربات پرنده ایرانی در دانشگاه آزاد لاهیجان+تصاویر

اولین ربات پرنده با قابلیت دیده بانی، ماموریت های پروازی و حمل قطعات الکترونیکی توسط دانشجویان دانشگاه آزاد لاهیجان ساخته شده و طی چند روز آینده رونمایی خواهد شد.

ساخت ربات پرنده ایرانی در دانشگاه آزاد لاهیجان+تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از «لاهیجان»، مولتی روتور‌ها نسل جدیدی از ربات‌های پرنده تحت کنترل کامپیو‌تر برای انجام ماموریت‌های پروازی و دیده‌بانی با مقاصد مختلف هستند که از سال ۲۰۰۷ با توسعه فن‌آوری سنسور‌های اندازه‌گیری مورد توجه دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی قرار گرفت. دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از ابتدا با نگرشی دانش‌بنیان به‌صورت پایه و تولید دانش بومی در این عرصه به‌طور فعال وارد شده و به دست آورد‌های بسیار چشمگیری نائل شد.

از جمله این دستاوردها تولید دانش طراحی بومی، ارتقای توانمندی‌ها و مشخصات در مقیاس صنعتی و تجاری، حضور در مجامع ملی و عرضه فن‌آوری، ارائه خدمات مشاوره‌ای و طراحی به بسیاری از دانشگاه‌های معتبر و صنعتی کشور، طراحی و ساخت پیشرفته‌ترین نمونه‌های مولتی روتور در کشور با مقیاس صنعتی و ارائه آن در بعد ملی، توسعه و بهبود محدودیت‌های ذاتی این نوع از ربات‌ها از جمله پایداری در شرایط جوی و زمان ماموریت و برد پروازی و ده‌ها ویژگی فنی بر‌تر است که این دست آورد را در ردیف پروه‌های بر‌تر دنیا قرار می‌دهد.

این مرکز اکنون در حال ساخت نخستین نمونه مولتی روتور هیبریدی کشور با سیکل ترکیبی بنزین و انرژی الکتریکی است که با پایان فاز طراحی در پروسه ساخت قرار داشته و بزودی رونمایی خواهد شد.

تمامی سامانه‌های ارتباط دیتا و تصویر راه دور ربات به‌صورت کاملا بومی در دانشگاه ازاد اسلامی واحد لاهیجان طراحی و ساخته می‌شود.

به گزارش «لاهیجان»، مولتی روتر یا کوادکوپتر یک ربات شبیه سازی شده با قابلیت پرواز در ارتفاع بالا و حمل قطعات الکترونیک همانند دوربین می باشد که با قیمتی بین سی و پنج الی صد میلیون ریال در بازار به فروش می رود.

مولتی روتر مولتی روتر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه