همایش «وقف احسان ماندگار» در رشت برگزار شد

همایش «وقف؛ احسان ماندگار» با همکاری کانون پرورش فکری و اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در راستای شناساندن سنت حسنه وقف به کودکان و نوجوانان برگزار شد.

همایش «وقف احسان ماندگار» در رشت برگزار شد

به گزارش ۸دی، در همایش «وقف احسان ماندگار» که صبح سه شنبه برگزار شد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تاکید کرد: جنبه های مثبت وقف باید به کودکان و نوجوانان شناسانده شود.

حجت الاسلام ولی عادلی با اشاره به اهمیت موضوع وقف اظهار کرد: وقف از جمله اقداماتی است اثرات مثبت آن تا سال ها بعد باقی می ماند.

وی آثار وقف برعرصه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد: بسیاری از مراکز علمی و فرهنگی دنیا به صورت وقفی ساخته شده اند و این امر یکی از پسندیده ترین اعمال است.

عادلی با اشاره به اهمیت و تاثیر گذاری وقف تصریح کرد: هیچ مرجع عالی نیز نمی تواند وقف را از وقفیت در آورده و این مساله از ویژگی های بارز آن است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در جامعه نسبت به امور وقف و اثرات مثبت آن ناآگاهی وجود دارد، افزود: مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید جنبه های مثبت وقف را به کودکان و نوجوانان آموزش دهند.

در این مراسم همچنین مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به فعالیت ۳۱ مرکز کانون در سطح گیلان اظهار کرد: ۳۱ هزار کودک و نوجوان در گیلان عضو کانون های پرورش فکری هستند که این ظرفیت، زمینه مناسبی برای شناساندن و اشاعه سنت حسنه وقف است.

علی پور حسن افزود: آموزش فرهنگ وقف به عنوان یکی از آموزه های دینی باید از سنین کودکی که قدرت یادگیری بسیار بالا است آغاز شود تا با نهادینه کردن آن در کودکان و نوجوانان، این سنت حسنه را در جامعه ترویج کنیم.

وی با اشاره به قدمت پیشینه وقف در گیلان تصریح کرد: از قدیم مردم گیلان طبق آئینی خاص که (ایلجار) نامیده می شد به امور عام المنفعه می پرداختند که لازم است تا این رسم قدیمی احیا شده و بر اساس شرایط جامعه امروزی اجرا شود.

پورحسن همچنین به جمعیت دانش آموزی استان اشاره کرد و گفت: این ظرفیت می تواند زمینه ساز بهترین تبلیغات برای شناساندن سنت وقف در بین کودکان و نوجوانان باشد که نیازمند گسترش فعالیت های کانون پرورش فکری و همگرایی دستگاه های مربوطه در این زمینه است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه