آمادگی‌گیلان برای بحران برف/توزیع ۱۱۸ دستگاه ماشین آلات‌سنگین‌و‌نیمه‌سنگین

با توجه به تجربیاتی که بر اثر برف های سنگین نصیب گیلانیان در سالهای گذشته شده است با حضور استاندار گیلان ۱۱۸ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی در گیلان توزیع شد.

آمادگی‌گیلان برای بحران برف/توزیع ۱۱۸ دستگاه ماشین آلات‌سنگین‌و‌نیمه‌سنگین

به گزارش ۸دی، با توجه به تجربیاتی که بر اثر برف های سنگین نصیب گیلانیان د رسالهای گذشته شده است و برای آمادگی هرچه بیشتر نهاد های مسئول و همچنین در جهت حل مشکلات مربوط به حجم زباله های تولیدی در استان، با حضور استاندار گیلان  ۱۱۸ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی در روستاهای گیلان  توزیع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر نجفی در مراسم توزیع این ماشین آلات در مرکز مدیریت بحران استانداری گیلان در رشت گفت : برای خرید این ماشین آلات در بخش‌های حمل زباله، بیل بکو، مینی لودر، کمپرسی و آتش نشانی ۷۲ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و دهیاری‌های استان هزینه شده است.

وی گفت : در چند روز آینده نیز به منظور تقویت و جایگزینی ماشین آلات مستعمل، ۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین نیز در روستاهای استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به عمر بالای ماشین آلات دستگاههای اجرایی گفت : پس از بحران برف سال ۹۳ یکی از موارد مهمی که برای آمادگی در مقابله با بحران‌ها و بلایای طبیعی مد نظر قرار گرفت نوسازی ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین استان بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: از نظر تعداد ماشین آلات نسبت به سال ۹۱ رشد ۲۵۰ درصدی داشتیم.

وی همچنین بر لزوم آمادگی برای مقابله با بحران و حوادث زمستان نیز تأکید و خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان گیلان برای بحران همیشه آمادگی دارد و علیرغم اینکه نیازها فراتر از اینهاست اما براساس منابع موجود در حال آماده سازی نیازمندیها هستیم.

وی با بیان اینکه توزیع این ماشین آلات با هدف افزایش خدمت رسانی به روستاها انجام می‌پذیرد افزود: اهمیت خدمت رسانی به روستاها و بازسازی آن یکی از مباحثی بود که در دولت یازدهم با جدیت پیگیری می شود.

استاندار گیلان بر ضرورت حفظ محیط زیست در روستاها و شهرها تأکید کرد و افزود: از ۱۱۸ دستگاه توزیع شده ،۸۰دستگاه مربوط به ماشینهای حمل زباله است.

 دکتر نجفی بر توسعه ی فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ در بین شهروندان تأکید و تصریح کرد: شهرداران مکلف هستند تا پایان سال جاری تفکیک زباله را به پایان برسانند و این زباله ها به مصرف کمپوست برسند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه