دهن‌کجی دعایی به قانون علی‌رغم مجرم شناخته شدن‌ اش!/ اولین روزنامه ایران در آستانه تعطیلی

با وجود اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه علیه محمود دعایی امروز نیز روزنامه اطلاعات در مطلبی مفصل به پوشش بازدید یکی از سران فتنه از موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر پرداخت.

دهن‌کجی دعایی به قانون علی‌رغم مجرم شناخته شدن‌ اش!/ اولین روزنامه ایران در آستانه تعطیلی

به گزارش ۸دی، در پی اقدام روزنامه اطلاعات مبنی بر پوشش خبری دیدار طلال سلمان، سردبیر روزنامه لبنان «السفیر» با رئیس جمهور اسبق یک منبع آگاه به میزان گفت: سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه علیه مدیر مسئول روزنامه اطلاعات اعلام جرم کرد و خواستار رسیدگی از طریق دادسرای ویژه روحانیت شده است.

این مقام آگاه تاکید کرد: دستور دادستان تهران در منع انتشار تصویر و اظهارات رئیس جمهور دوره اصلاحات کماکان به قوت خود باقی است و در صورت تخلف مطبوعات و رسانه های جمعی از دستور صادره طبق مقررات اقدام خواهد شد.

دهن کجی ۲۶۵۰ کلمه ای مدیر مسوول روزنامه اطلاعات به قانون و ملت

با وجود اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه علیه محمود دعایی، امروز نیز روزنامه اطلاعات که از پول بیت المال ارتزاق می کند در مطلبی مفصل(حدود ۳۰۰۰ کلمه) به پوشش خبری با آب و تاب بازدید این فتنه گر از موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر پرداخت و در واقع مدیر مسوول روزنامه ای که از پول بیت المال ارتزاق می کند به قانون و ملت دهن کجی می کند.

اقدام امروز روزنامه اطلاعات( که برای چندمین‌بار از زمان اعلام ممنوع‌التصویری سران فتنه صورت می‌گیرد) موجب شد تا شائبه سهوی بودن این اقدامات قانون شکنانه در این روزنامه از بین برود.

دهن کجی به قانون و حمایت از یکی از سران فتنه در حالی است که مردم در چند انتخابات و همچنین قیام نه دی پاسخی تاریخی به این گونه اقدام ها و عناصر فرومایه ( فتنه گران) دادند.

در کنار اقدام قانونی و متعهدانه دادستان تهران در اعلام جرم علیه دعایی نمی توان از نقش وزارت ارشاد و شورای نظارت بر مطبوعات نیز غافل شد نهادهایی که به دلیل عملکرد منفعلانه و سکوت خود در این زمینه باید همزمان با مدیر مسئول روزنامه اطلاعات جوابگوی حرمت شکنی و عبور از مرزهای قانونی در این روزنامه باشند.

ممنوع التصویری یکی از سران فتنه

این سلسله اقدامات در روزنامه اطلاعات در حالی صورت می گیرد که حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا ۲۴ خرداد سال جاری در جریان نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون ممنوع التصویری یکی از سران فتنه گفت: دادستانی بر اساس وظایف ذاتی خود اقدام کرده و تا زمانی که این دستور دادستان به قوت خود باقی باشد با هرکس مخالفت کند برخورد می شود.

تذکر دادستانی تهران به مدیران مسئول رسانه‌ها

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای همچنین در تاریخ ۲۷ بهمن ۹۳ درباره علت تذکر دادستانی تهران به مدیران مسئول رسانه‌ها و ممنوعیت بکار بردن اسم، تصاویر و اخبار مربوط به رئیس دولت اصلاحات سوالی پرسید که سخنگوی قوه قضائیه در این‌باره، اظهار کرد: اگر کسانی که از نظر شورای عالی امنیت ملی یا قوه قضائیه به عنوان سران فتنه محسوب شدند، دستگاه قضایی و دادستانی می‌تواند به عنوان یک اقدام دستوراتی در این رابطه صادر کند.

وی ادامه داد: در مورد همین فرد مورد نظر شما دستور داده‌اند که رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطالب ایشان را منتقل کنند. دادستانی تهران این اقدام را انجام داده و این دستور نیز همچنان باقی است و گفته شده که اگر رسانه‌ای خلاف آن عمل کند با آن رسانه برخورد خواهد شد.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

دهن کجی به ملت و قانون با پول بیت المال

روزنامه اطلاعات نخستین نشریه یومیه و کهن‌ترین روزنامه ایران است، این روزنامه که روز یکشنبه ۱۹ تیر ۱۳۰۵ در تهران شروع به کار کرده مستقیماً با پول بیت‌المال اداره می‌شود، به همین خاطر انتظار از این رسانه‌ برای رعایت قانون بیش از سایر رسانه‌هاست و زیرپا گذاشتن حکم قوه قضائیه توسط این روزنامه از نظر مردم به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمد
دادستانی باید از حقوق تک تک شهرواندان دفاع کند نه اینکه خودش حقوق دیگران را ضایع کند فتنه گر هم اون آدمهای خدانشناسی هستند که آبروی اسلام و مذهب رو با اینجور رفتارهای کینه ورزانه و حسادت به سید محبوب قلبها، برده اند.
در حاشیه