استعمارستیزی ویژگی اصیل جنبش های دانشجویی

نماینده ولی فقیه در گیلان آیت الله قربانی به همراه استاندار گیلان پیام مشترکی را به مناسبت شانزدهم آذر ، روز دانشجو منتشر کردند.

استعمارستیزی ویژگی اصیل جنبش های دانشجویی

به گزارش ۸دی، نماینده ولی فقیه در گیلان آیت الله قربانی به همراه استاندار گیلان پیام مشترکی را به مناسبت شانزدهم آذر ، روز دانشجو منتشر کردند که در ادامه می خوانیم.

واقعه‌ی شهادت سه تن از فرزندان غیور این مرز و بوم در شانزدهم آذر ماه ۱۳۳۲، بیانگر ویژگی اصیل جنبش دانشجویی در مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی در کشورمان است.

ثمره‌ی این رویداد تاریخی که بعنوان نقطه‌ی عطفی در روحیه‌ی عدالت طلبی، آرمان خواهی و استقلال طلبی قشر تحصیل کرده‌ی کشورمان محسوب می‌گردد؛ پس از پیوند با مبارزات معمار کبیر انقلاب اسلامی علیه رژیم ستمشاهی به عنوان پشتوانه‌ی قابل اتکای این مجاهدت‌های فداکارانه در مسیر اصلی‌اش قرار گرفت و موجب سرنگونی رژیم پهلوی شد.
پس از پیروزی انقلاب نیز دانشجویان و دانشگاهیان همواره در برهه‌های حساس کشور در صف مقدم دفاع از کشور و پیشرفت و آبادانی قرار داشته‌اند.از آنجائیکه دانشگاه همواره خواستگاه آرمانخواهی،آزادی و ارزش‌ها و اصول برخاسته از هویت فرهنگی و تاریخی یک ملت پویا و آگاه است باید همواره بسترهای تحول، پرسشگری نقادانه، پژوهش و کنکاش و پاسخگویی به حل مشکلات کشور در آن فراهم باشد.
امیدواریم در فضای مناسبی که دولت تدبیر وامید در همین راستا فراهم کرده است دانشجویان عزیز در تمامی عرصه‌ها، با نصب العین قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب وظایف خود را به عنوان نیروی محرکه فکری جامعه‌ی بالنده انجام دهند و در پرتو ایمان و عزم ملی و کوشش برنامه‌ریزی شده و مدبرانه‌ی جمعی در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب و سند چشم‌انداز بیست‌ساله گام بردارند.
اینجانبان ضمن تکریم و بزرگداشت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این قشر فرهیخته، از خداوند منّان برای دانشجویان و دانشگاهیان عزیز عزت، سربلندی و سلامتی خواستاریم.

زین العابدین قربانی                                         محمدعلی نجفی
نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت                                     استاندار گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه