حذف بخاری‌های نفتی و گازی از مدارس تا پایان سال ۹۶ در گیلان

مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با بیان اینکه بخاری‌های نفتی و گازی تا پایان سال ۹۶ در گیلان حذف می شوند، گفت: تا کنون بیش از ۵۰ درصد از سیستم گرمایشی مدارس گیلان به بهره‌برداری رسیده ‌است.

حذف بخاری‌های نفتی و گازی از مدارس تا پایان سال ۹۶ در گیلان

به گزارش ۸دی، علی اوسط مقدم، مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان امروز(۱۵ آذر) در نشست شورای اداری آموزش و پرورش استان که در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در سال ۹۳ اعتبارات استانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان افزایش یافت، گفت: خوشبختانه این روند سال گذشته تا سقف صددرصدی اعتبارات استانی افزایش یافت.

 

وی افزود: اعتبارات صددرصدی استان منجر به دو برابر شدن اعتبار کشوری در این زمینه شد.

مهندس اوسط مقدم در ادامه با اشاره به اینکه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان در ردیف‌های آخر کشور بود که اکنون به رتبه ششم کشوری ارتقاء یافته است، تصریح کرد: اعتبارات استانی این سازمان تاکنون همانند سال ۹۳ بوده است که با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبارات ملی آن ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مهندس اوسط مقدم اذعان کرد: استان گیلان بعد از تهران، خراستان رضوی و خوزستان چهارمین استانی است که اعتبارات ملی را جذب کرده است.

وی در ادامه از استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس گیلان خبر داد که رتبه ششم کشوری به دست آورده و گفت: در حال حاضر یکهزار و ۸۰۰ کلاس درس با بخاری نفتی و یک‌هزار و ۲۶۰ کلاس درس در گیلان با بخاری‌های گازی در گیلان گرم می‌شوند.

مهندس اوسط مقدم با اشاره به بهره‌برداری از ۴۹ پروژه آموزشی در قالب ۲۷۳ کلاس درس در مهرماه، بیان کرد: ۱۵ پروژه مدرسه نیز در دهه فجر امسال آماده و به بهره‌برداری می رسد.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار ارزیابی شده در بحث خیرین مدرسه ساز، از ردیف ۲۷ به ردیف ششم کشوری ارتقاء یافته ایم، تصریح کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان توانسته در تمام شاخص‌ها رتبه عالی را به خود اختصاص دهد.

مهندس اوسط مقدم همچنین افزود: میانگین اعتبارات این سازمان ۱۸ میلیارد تومان در کشور است که اعتبارات ملی گیلان معادل دو برابر متوسط اعتبارات کشوری است.

وی استاندارد سازی وسایل گرمایشی گذشته در مدارس را فاقد کارآیی لازم دانست و ادامه داد: به دلیل رطوبت بالا، سختی آب در گیلان، نبود لوله های مناسب و … در پروژه‌های استانداردسازی مدارس هنوز با کاستی‌هایی در استان مواجه هستیم.

مهندس اوسط مقدم گفت: ۲۵۰ پروژه در قالب یک‌هزار و ۸۰۰ کلاس درس در مدارس گیلان را برای استانداردسازی سیستم گرمایشی تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری می رسانیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از سیستم گرمایشی مدارس گیلان به بهره‌برداری رسیده ‌است، اضافه کرد: کلیه مدارس استان نیز تا پایان سال ۹۶ با نوسازی وسایل گرمایشی شاهد حذف بخاری‌های نفتی و گازی خواهد شد.

مهندس اوسط مقدم در ادامه با بیان اینکه از سال ۹۳ برنامه بازنگری در نقشه مدارس گیلان در دستور کار ما قرار گرفته است، گفت: این برنامه برای ارتقای بهره‌وری کمی و کیفی ساختار مدارس مورد بررسی کارشناسان ما قرار می‌گیرد تا با توجه به نیازها و انبوه جمعیت دانش‌آموزان بتوانیم سازماندهی جدی را در ساخت مدارس در آینده، داشته باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه