برای توجه به معلولان باید از بحث های شعاری خارج شویم/ سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها نسبت به مناسب سازی برای معلولان نظارت جدی تر داشته باشند

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه دولت مواضع خود را نسبت به فتنه‌گران و منحرفان نظام اسلامی مشخص کند، گفت: فقدان مرزبندی موجب نفوذ دشمن می‌شود.

برای توجه به معلولان باید از بحث های شعاری خارج شویم/ سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها نسبت به مناسب سازی برای معلولان نظارت جدی تر داشته باشند

به گزارش ۸دی، استاندار گیلان در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که در سالن همایش بانک صادرات استان برگزار شد گفت: برای توجه، حمایت و رفع مشکلات معلولان بایستی از بحث های شعاری خارج شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ؛ دکتر محمدعلی نجفی در این مراسم با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات معلولان افزود: مدیران و دست اندرکاران مربوطه برای حمایت از معلولان باید در صورت وجود تنگناههای قانونی آنها را مطرح تا نسبت به رفع مشکلات این قشر اقدام شود.

وی با بیان اینکه معلولیت ،زمان و مکان نمی شناسد، خاطرنشان کرد: با موجودیت انسان در کنارش بخشی از جامعه دچار معلولیت شده اند و چیزی نیست که علم و زمان آن را برطرف کند، البته موفقیت هایی در رابطه با پیشگیری از معلولیت ها کسب شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت اینکه ما موظفیم امکانات لازم برای معلولان را فراهم کنیم،تأکید و تصریح کرد: ما موظفیم تا شأن، شخصیت و حیثیت ذاتی معلولان را که برابر با سایر انسان هاست، با همه داشته هایی که خداوند در آنها ایجاد کرده، فراهم کنیم.

وی با اشاره به توانمندی ها و پتانسیل های خدادادی معلولان گفت: با فراهم شدن زمینه های حضور اجتماعی معلولان، بسیاری از توانایی های آنان به منصه ظهور می رسد.

استاندار گیلان راه اندازی و گسترش مراکز نگهداری بیماران روانی مزمن را مهم دانست و یادآور شد: بخشی از مشکلات جامعه امروز ما مربوط به بیماران روانی مزمن است.

وی همچنین راه اندازی مرکز سلامت سالمندان را جزء نیازهای استان گیلان عنوان کرد و افزود: برای راه اندازی این مرکز نیز بایستی توجه ویژه شود.

دکتر نجفی با تاکید بر ضرورت توجه به قانون حمایت از معلولان و مناسبت سازی ساختمان ها و محیط شهری یادآور شد: سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها بایستی نسبت به مناسب سازی برای معلولان نظارت جدی تر داشته باشند.

استاندار همچنین در حاشیه این مراسم از  نمایشگاه دستاوردهای معلولان و بیماران سندروم داون بازدید و از معلولان موفق استان نیز تجلیل کرد.

۱۲ آذر مصادف با سوم دسامبر روز جهانی معلولان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه