دستگیری فردی در رشت که محتویات شخصی دوستش را منتشر نموده بود

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری سارق اطلاعات شخصی در رشت خبر داد و گفت: متهم به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد.

دستگیری فردی در رشت که محتویات شخصی دوستش را منتشر نموده بود

به گزارش ۸دی نیوز، سرهنگ ایرج محمدخانی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی با هویت معلوم مبنی بر اینکه محتویات شخصی هارد اکسترنال وی به سرقت رفته و سپس منتشر شده، موضوع به صورت ویژه در دستورکار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان افزود: با تحقیقات از شاکی و پی جویی های فنی و پلیسی انجام شده، مشخص شد سارق که در یک مجتمع آموزشی همکلاسی شاکی بوده، پس از درخواست فایل آموزشی یکی از جلسات، شاکی هارد اکسترنال حاوی اطلاعات شخصی اش را در اختیار متهم گذاشته و متهم نیز از اعتماد همکلاسی اش سوء استفاده کرده و سپس این اطلاعات را منتشر کرده است.

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: با توجه به شواهد و قرائن فنی موجود، متهم به بزه انتسابی خود اعتراف و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان از شهروندان خواست، اگر هارد اکسترنال آنها حاوی اطلاعات شخصی و خانوادگی است حتماً با بهره جستن از نرم افزارهای معتبر نسبت به رمز نگاری محتویات مهم و طبقه بندی شده خود اقدام نموده و در حفظ و نگهداری این قبیل تجهیزات که بدلیل ویژگیهای منحصر به فرد به شدت مورد توجه بزهکاران اینترنتی است، نهایت دقت و تلاش را داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه