گیلان با حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) قطب فرهنگی کشور شده است/ احداث راه‌آهن مازندران به گیلان از آرزوهای دیرین مردم گیلان است

قربانی خطیب جمعه رشت گفت: گیلان با حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) قطب فرهنگی کشور شده و مذاکراتی برای جذب طلبه از آسیای میانه برای تحصیل در این حوزه صورت گرفته است.

گیلان با حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) قطب فرهنگی کشور شده است/ احداث راه‌آهن مازندران به گیلان از آرزوهای دیرین مردم گیلان است

به گزارش ۸دی، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر اظهار کرد: در آستانه رحلت جانگداز پیامبر اعظم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) قرار داریم.

وی با بیان اینکه گروهای وهابی، سلفی، داعش و … کارهایی را انجام می‌دهند که دنیا به اسلام با دید خشونت نگاه می‌کند، افزود: دنیا اسلام‌ستیزی را اتخاذ کرده است.

خطیب جمعه رشت پیامبر (ص) و امامان (ع) را دارای روحیه مهربانی و محبت دانست و تصریح کرد: آنها با این رویه با مردم رفتار می‌کردند.

وی به جنگ احد اشاره کرد و گفت: دندان و پیشانی پیامبر (ص) در جنگ احد شکسته و ۹۳ ضربه شمشیر به امام علی (ع) وارد شد و دلیل آن اطاعت نکردن مسلمانان از پیامبر (ص) بود.

قربانی با اشاره به اینکه با مشورت خطای انسان کمتر می‌شود، تصریح کرد: اسلام به شورا اهمیت می‌دهد و حضرت محمد (ص) پیامبر مهربانی است و این محبت حتی شامل حیوانات بود و پیامبر (ص) با اسلام انسان‌ها را عزیز کرد.

وی در ادامه به فرا رسیدن روز جهانی معلولان اشاره کرد و گفت: خداوند معلولان را وسیله امتحان ما قرار داده تا شکرگزار نعمت باشیم و به معلولان کمک کنیم و استعدادهایی در معلولان وجود دارد که با کمک همه می‌تواند شکوفا شود.

امام جمعه رشت با گرامیداشت هفته وقف اظهار کرد: خدمات بسیاری از طریق وقف به جامعه می‌شود که ساخته شدن مصلای رشت با همت آیت‌الله احسان‌بخش یکی از این خدمات است.

وی با تصریح بر اینکه تلاش کردیم خواسته‌های آیت‌الله احسان‌بخش را عمل کنیم، افزود: حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) در ۴۰ هکتار زمین ساخته شده و در خاورمیانه بی‌نظیر است.

قربانی اضافه کرد: گیلان با حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) قطب فرهنگی کشور شده و مذاکراتی برای جذب طلبه از آسیای میانه برای تحصیل در این حوزه صورت گرفته است.

وی در ادامه اربعین امام حسین (ع) را بزرگ‌ترین اجتماع ظلم‌ستیز در دنیا دانست و گفت: امسال ۲۲ میلیون نفر در آن شرکت کردند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران با علی زمان امام خامنه‌ای همراه است، افزود: نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی نور امید در دل‌ها دمید.

وی حقوق بشر را یکی از شعبه‌های سازمان ملل خواند و خاطرنشان کرد: آل‌سعود هزاران نفر را در یمن کشتار کرد و اکنون ایران را محکوم می‌کند که حقوق بشر را رعایت نمی‌کند.

قربانی با ابراز امیدواری از به‌بار نشستن تلاش دولت تدبیر و امید، بیان کرد: برجام با تصمیم‌گیری شورای حکام هسته‌ای اجرایی شود.

وی درباره مصاحبه استاندار گیلان مبنی بر احداث راه‌آهن مازندران به گیلان، متذکر شد: این امر یکی از آرزوهای دیرین مردم گیلان است و امیدوارم با تحقق آن مردم از برکات اقتصادی و اشتغال بهره‌مند شوند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه