لباس سفید بر تن مذاکره‌کنندگان عزادار! + تصاویر

عدم توجه به ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) باعث شد تا مهم ترین تفاوت پوشش اعضای تیم مذاکره‌کننده ایرانی با طرف غربی در یک کراوات خلاصه شود!

لباس سفید بر تن مذاکره‌کنندگان عزادار! + تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، اعضای اصلی تیم مذاکره کننده ایران در نشست  ژنو در حالی در تمامی مراحل و جلسات مربوط به این مذاکرات، لباس سفید بر تن داشتند که شروع نشست ژنو ۵ با سومین روز از محرم، ماه عزاداری سیدالشهدا(ع) همزمان شده بود.

به گزارش گروه سیاسی صراط، هیچ المانی در نوع پوشش محمدجواد ظریف، سیدعباس عراقچی و سایر اعضای تیم مذاکره‌کننده ایران در ژنو دیده نمی شود که دست کم قدری نشان‌دهنده ایام سوگواری امام حسین(ع) باشد.

پر واضح است که پوشیدن لباس مشکی در ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) از نظر شرع اجباری نیست و حتی سیاه پوش نشدن به معنای ضعف در اعتقادات دینی نیست اما بی تردید رعایت این موضوع نشان دهنده عمق ارادت عزاداران حسینی به سالار شهیدان است.

با این وجود موضوع مذکور در خصوص تیم مذاکره کننده ایرانی در ژنو حساسیت دوچندانی دارد. مذاکره کنندگان ایرانی جدا از اعتقادات خود نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و بازتاب دهنده مواضع رسمی نظام و ملت ایران به شمار می روند. آیا با این دیدگاه، انتظار ابراز و اظهار نشانی که نشان دهنده سوگواری ملت ایران به مناسبت ایام محرم باشد، انتظار بی‌جایی است؟

از طرفی چنین امری بی‌تردید می توانست نشانه استواری ایران در مواضع انقلابی خود و در نتیجه کوتاه نیامدن بر سر اصول و حقوق قانونی خود تلقی شود. اما عدم توجه به این امر باعث شد تا مهم ترین تفاوت پوشش اعضای تیم مذاکره کننده ایرانی با طرف غربی در یک کراوات خلاصه شود!

معلوم نیست تیم مذاکره‌کننده ایران بدون توجه به این مناسبت مذهبی که در تار و پود اعتقادات ملت رخنه کرده به ژنو رفته اند یا اینکه با وجود در نظر گرفتن این موضوع، باز هم ترجیح داده اند از کنار آن به سادگی عبور کنند.

71017_960
محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاکرات ۱+۵ ، ژنو

71018_460
ظریف در جمع خبرنگاران رسانه ها ، ژنو

71019_960

71020_614

71021_875
ظریف در محل اقامت ، ژنو

71022_704

  • کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران ، سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده ایران

71023_247
سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده ایران در جمع خبرنگاران رسانه ها ، ژنو

71024_191
خروج ظریف از محل نشست سه جانبه در ژنو

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه