تشکیل گروه یاران مجازی میرزا در شبکه های رسانه ایی کشور/افراد متخصصی که برای شناساندن شخصیت میرزا از روشی نوین استفاده می کنند

دلیل اصلی تشکیل این محفل مجازی، خلأ تبلیغاتی و فکری ای بود که در زمینه شناخت میرزا دیده می شد و همین طور عدم پیوستگی و انسجام کافی بین دوستداران ایشون؛ داشتن راهبرد، لازمه موفقیت و تاثیرگذاری هر جریان اجتماعی ست.

تشکیل گروه یاران مجازی میرزا در شبکه های رسانه ایی کشور/افراد متخصصی که برای شناساندن شخصیت میرزا از روشی نوین استفاده می کنند

به گزارش ۸دی به نقل از پیک دانشجو تعدادی از فعالان فضای مجازی با توجه به نزدیکی به سالگرد میرزا کوچک جنگلی تصمیم به تشکیل گروهی به نام میرزا در فضای رسانه ایی کردند برای اطلاع بیشتر از این گروه مصاحبه ایی با دکتر محمدعلی شمس دبیر اجرایی این گروه تخصصی انجام دادیم.

خبرنگار پیک دانشجو :چطور شد که گروهی به نام “میرزا” در تلگرام تأسیس شد؟

این گروه، فقط یکی از جلوه های مجازی خیل علاقه مندان به میرزای شهید است. گروه تلگرامی میرزا، مهر ۹۴، به عنوان ستاد مجازی بزرگداشت مقام میرزا کوچک جنگلی توسط جمعی از فرهیختگان گیلانی تشکیل شد و در طول دو ماهی که از تولدش می گذره در چند راستا فعال مستمر داشته. دلیل اصلی تشکیل این محفل مجازی، خلأ تبلیغاتی و فکری ای بود که در زمینه شناخت میرزا دیده می شد و همین طور عدم پیوستگی و انسجام کافی بین دوستداران ایشون؛ داشتن راهبرد، لازمه موفقیت و تاثیرگذاری هر جریان اجتماعی ست. معتقدیم فرزندان انقلاب باید از قابلیت های بی نظیر شبکه های مجازی به ویژه تلگرام استفاده کنند. به همین دلیل حول محور “میرزا” دور هم جمع شدیم تا به شکلی سامان مند و منظم زمینه ایجاد شبکه ای از ایرانیان میرزادوست رو فراهم کرده و در حد توان خلأ یادشده رو پر کنیم.

خبرنگار پیک دانشجو :تا به حال گروه “میرزا” چه فعالیت هایی داشته؟

چون تعداد و تنوع فعالیت ها زیاد است در این جا فقط به فرازهای مهم اشاره می کنم و علاقه مندان رو برای اطلاعات بیشتر به “نشریه دیجیتال میرزا” که در کانال میرزا به آدرس http://telegram.me/meerza یا سایت “میرزا” به آدرس http://www.meerza.ir  ارجاع میدم. بعضی فعالیت های مهم گروه ا:

۱- شناسایی و گرد هم آوردن پژوهشگران، هنرمندان، اهل قلم و مسئولینی که جزء یاران مجازی میرزا به حساب می آیند.

۲٫ تشکیل تیمی از افسران مجازی برای حضور فعال در شبکه های مجازی و رصد و تحلیل هرگونه مطلب منتشر شده درباره میرزا؛ همچنین بررسی شیوه های رزم مجازی و آشنا کردن اعضا با تکنیک ها و تاکتیک های مواجهه با هویت های مجازی حاضر در این شبکه ها.

۳٫ طراحی و تأسیس سایت “میرزا” به عنوان پایگاه داده و دانش مورد ارجاع علاقه مندان به این شخصیت ملی.

۴٫ تشکیل گروه های اقماری از جمله “گرافیک میرزا” و “قلم میرزا”. اولی متشکل از گرافیست های حاذق برای تولید محتوای بصری و دومی متشکل از جمعی از اساتید دانشگاه و فعالین فرهنگی برای تولید محتوا و هم اندیشی ادبی.

۵٫ ایجاد ارتباط با نهادهای دولتی و خصوصی و اشخاصی که پیش از این در زمینه شناساندن و تحلیل شخصیت میرزا فعالیت هایی داشته اند.

۶٫ ارائه طرح های تبلیغاتی و حتی تجاری و تلاش برای جذب سرمایه جهت پیشبرد برنامه های فرهنگی.جزئیات بیشتر در نشریه آمده است.

خبرنگار پیک دانشجو: کمی از برنامه های آتی گروه به ما بگین؟

برنامه های گروه میرزا رو میشه به سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم کرد.

برنامه های بلند مدت در راستای اهداف فرهنگی تعریف شده در سند چشم انداز ملی و با هدف ایجاد یک جریان اجتماعی پایدار و موثر در طول دهه آینده تدوین شده اند و امیدواریم که همه اون ها پیش از سال ۱۴۰۴ محقق بشن. سرفصل های مهم به تدریج در طول سال آینده از طریق کانال تلگرام، سایت و نشریه اعلام خواهد شد.

برنامه های میان مدت در بازه های زمانی یک ساله و با محوریت بزرگداشت مقام میرزا در ۱۱ آذر هر سال شکل می گیرند و در قالب های متعدد و متنوع از قبیل مکاتبه با نهادهای مربوط، تبلیغات میدانی و حضور در شبکه های مجازی جهت تحلیل وضعیت فرهنگی و تولید محتوای جدید بر اساس منابع و مراجع مستند و موثق سازماندهی می شوند.

برنامه های کوتاه مدت به عنوان اجزای پودمانی هماهنگ با دو نوع برنامه بالا و همچنین در واکنش به اخبار و جریانات روز کشور، طراحی و اجرا می شن. در این بخش، ارتباط با مخاطبین از اهمیت زیادی برخوردار بوده و ماهیت برنامه ها تا حد زیادی بر اساس بازخوردها و نظرات اون ها به شکلی پویا ولی نظام مند معین می شود.

هدف اصلی، بالا بردن سطح تماس همه اقشار جامعه ایرانی به ویژه گیلانی با “میرزا” خواهد بود.

خبرنگار پیک دانشجو:روال خاصی برای اضافه کردن اعضای جدید یا گسترش گروه های اقماری “میرزا” وجود داره؟

بله. پروتکل های مشخصی داریم برای هر دو. اعضای جدید یا توسط اعضای فعلی شناسایی میشن و بعد از ارسال اساسنامه، به گروه دعوت میشن یا این که خودشون در نتیجه تبلیغات میدانی و مجازی، به روابط عمومی گروه میرزا به آدرس زیر مراجعه می کنند و بعد از طی مراحل دعوت، وارد میشن.
@meerza_comments

گروه های اقماری هم بعد از نیازسنجی و در صورت وجود علاقه و ظرفیت کاری کافی، یک به یک تأسیس میشن و همین روندهای جذب رو به صورت تخصصی تر اجرا می کنند. تجربه موفق گروه های “گرافیک” و “قلم” نشون داده که فعالیت تخصصی و متمرکز در تلگرام خیلی بهتر جواب میده. ما حاضریم جزئیات این تجربه رو در اختیار سایر فعالیت فرهنگی در فضای مجازی هم قرار بدیم.

خبرنگار پیک دانشجو:اگر نکته ای مونده بفرمایید؟

تشکر از شما به خاطر این مصاحبه و تلاش در جهت شناساندن “میرزا”. تقارن سالگرد شهادت میرزا و اربعین، انعکاس نمادین قرابت این دو، در آینه زمانه. ما عزم راسخ داریم که در طول دهه آینده در جهت تحقق اهداف سند چشم انداز و با تمرکز بر شخصیت بی نظیر میرزا، در مسیر مرضی حسین (ع) گام برداریم. دست دوستی و همکاری به طرف همه نهادها و اشخاصی که همراه ما هستند دراز می کنیم و امیدواریم که این تلاش ها موجبات رضایت الهی رو فراهم کنه.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه