۱۳ آبان امسال به غرب فهماند نمی‌تواند ایران را فریب دهد

به مشهد مقدس مشرف شده بودم که در نزدیکی صحن مطهر امام رضا(ع) بانوانی را می‌دیدم که خجالت می‌کشیدم، این افراد نه از خدا خجالت می‌کشند و نه از امام رضا(ع)، این زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

۱۳ آبان امسال به غرب فهماند نمی‌تواند ایران را فریب دهد

به گزارش ۸دی نیوز، خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه غربی‌ها با فریادهای «مرگ بر آمریکا»ی ملت در ۱۳ آبان متوجه شدند نمی‌توانند ایرانیان را فریب دهند، گفت: متأسفانه بدحجابی در جامعه خیلی عادی شده و باید مسئولان تدبیری بیاندیشند.

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران در خطبه دوم نمازجمعه پایتخت با اشاره به ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، اظهار داشت: در ۱۳ آبان ماه بود که امام (ره) به دلیل اعتراض به کاپیتلاسیون بازداشت و به ترکیه تبعید شدند.

وی افزود: آمریکا آنقدر وقیح و بی‌شرم بود و بی‌شرم‌تر از او، شاه خائن بود که دستور آمریکایی‌ها را اجرا و امام(ره) را به ترکیه تبعید کرد و در کاپیتالاسیون به آمریکایی‌ها در ایران مصونیت داده بودند، امام (ره) از این موضوع مطلع شدند و فریاد زدند که آبروی ایران را با این مصوبه بردید و ایرانی دیگر در دنیا حرمت و عزت نخواهد داشت، این چه قانونی است که تصویب کردید؟ آمریکایی‌ها هر که و در هر سطحی از مسئولیت باشد، هر جنایتی انجام دهد، مقامات قضایی ایرانی حق ندارند متعرض او شوند، ما تا این حد ذلیل بودیم.

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: امام(ره) به ما عزت، شرف، استقلال، آزادی و سرافرازی داد، امام(ره) فریاد زد و البته به دنبال اعتراضش بازداشت و به ترکیه تبعید شدند، تمام این بلیه‌ها برای ما ارزنده بود، در روز ۱۳ آبان حادثه دوم حمله به دانشجویان و دانش‌آموزان در سال ۵۸ بود که منجر به شهادت ۵۶ نفر و صدها مجروح شد، این انقلاب به آسانی نصیب ما نشده است، به آسانی و با بهای کم، این عزت را به دست نیاوردیم، باید خیلی مراقب باشیم.

وی حادثه سوم در ۱۳ آبان را تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شیطان بزرگ دانست و گفت: ملت ایران رشد خودشان را نشان دادند و هم اکنون هم نشان می‌دهند، پیوسته موضوع «مرگ بر آمریکا» را مطرح می‌کنند و باید هم اینچنین باشد.

این جملات خطیب موقت نمازجمعه تهران با شعار «مرگ بر آمریکا» نمازگزاران مواجه شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: دشمن‌شناسی امر بسیار مهمی است، غفلت از دشمن خطر است چون دشمن غیر از مکر و حیله کاری ندارد. دشمن یک لحظه هم آرام نمی‌گیرد، اگر ما از دشمن غافل شویم، ضربه می‌بینیم و باید دشمن را شناخت، دشمن اصلی ما «آمریکا» و «انگلیس» است.

آیت‌الله موحدی کرمانی بر همین اساس یادآور شد: آمریکا شیطان بزرگ است، فریاد‌های «مرگ بر آمریکا»ی مردم در ۱۳ آبان به آسمان رفت و همه متوجه شدند که نمی‌توانند ایرانیان را فریب دهند، نمی‌توانند ایرانیان را خام کنند، در طول ۱۰ها سال گذشته آمریکا پیوسته در این کشور دست به جنایت و خونریزی زد.

وی ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا به نتانیاهو گفت که مطمئن باشید ما با ایران توافق بدی نخواهیم کرد؛ یعنی توافقی که به ضرر شما باشد و ناراحت شوید، انجام نخواهد شد، این جمله به معنای آن است که با ایران هیچ توافق خوبی نخواهیم داشت.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: به خاطر همین جملات است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند من به مذاکرات خوشبین نیستم، یعنی فکر نمی‌کنم نتیجه‌بخش باشد، این جانیان دست بردار از دشمنی نیستند، دلهای این افراد بیش از این حرفها از دشمنی و عداوت ما پر است، وزیر خارجه سابق انگلیس اعترافات عجیبی داشت، آدمی تعجب می‌کند که چطور این افراد این حقایق را می‌گویند.

به گفته وی، وزیر خارجه سابق انگلیس اعتراف کرد که به ایران خیانت کردند و از ایران عذرخواهی کرد و از دولت بریتانیا و وزارت خارجه هم خواست که از ملت ایران عذرخواهی کنند، او به دست داشتن انگلیس در کوتای ۲۸ مرداد اعتراف کرد، او به حمایت بریتانیا از شاه مخلوع ایران نیز زبان به اعتراف گشود.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ششم محرم سالگرد درگذشت عالم والامقام، سید رضی، تصریح کرد: این عالم بزرگوار خدمات بسیار ارزنده‌ای ارائه کرد که یکی از آن خدمات ارزنده اثر نفیس نهج‌البلاغه است که مجموعه‌ای از خطبه‌ها و احادیث امام علی (ع) است، همه دانشمندان در برابر نهج‌البلاغه خضوع کردند.

وی در ادامه، درگذشت مرحوم عسکراولادی را تسلیت گفت و تأکید کرد: مرحوم عسکراولادی فرد بسیار ارزنده‌ای بود، او متدین و انقلابی واقعی بود، او سیاست و دیانت را در کنار یکدیگر داشت و سیاستش عین دیانتش بود و دیانتش نیز عین سیاستش بود، مرحوم عسکراولادی امین امام و مقام معظم رهبری بود و به روحانیت حقه وفادار بود، این وفاداری به روحانیت ثابت قدم و پیرو امام و رهبری، بسیار ارزشمند است، امیدواریم خداوند مرحوم عسکراولادی را با سید‌الشهدا محشور کند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ترور دادستان زابل، گفت: این جانیان و تروریست‌ها دست بردار نیستند، هر چه این افراد را می‌بینیم باید نظام، مسئولان و مردم ما و قوه قضائیه و دستگاه اطلاعاتی ما احساس مسئولیت بیشتری کنند و مصمم‌تر و جدی‌تر شوند تا ریشه این ترورها را بسوزانند.

وی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد: متأسفانه در جامعه تقریبا امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شده است، از لفظ تقریبا هم برای احتیاط استفاده می‌کنم. بیش از اینها باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اقدام کرد، شما تصور می‌کنید چون انقلاب کردیم دیگر باید راحت بخوابیم و با این شیوه انقلاب محفوظ می‌ماند، در حالی که این درست نیست، طبق روایات نباید امر به معروف و نهی از منکر ترک شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود دیگر ولایت فقیهی نخواهیم داشت، دیگر حکومت اسلامی نخواهیم داشت، در این شرایط مزاج‌های مردم برای گناه آماده می‌شوند و زمانی که آماده شدند، عنصر جنایتکار و گناهکار را می‌پسندند، به گوش باشید، موضوع بسیار مهم است و یک اصل در قانون اساسی به عنوان امر به معروف و نهی از منکر آمده است.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه امروز در جامعه ما بدحجابی خیلی عادی شده است، گفت: به مشهد مقدس مشرف شده بودم که در نزدیکی صحن مطهر امام رضا(ع) بانوانی را می‌دیدم که خجالت می‌کشیدم، این افراد نه از خدا خجالت می‌کشند و نه از امام رضا(ع)، این زیبنده جمهوری اسلامی نیست، این زیبنده کشوری که مزین به ولایت فقیه است، نیست. مسئولان در این زمینه تدابیری بیندیشند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در پایان تأکید کرد: باید ببینیم چه می‌شود کرد، چه تدبیری باید در این زمینه اندیشید؟ حالا که این اراذل گاهی برنامه‌ریزی می‌کنند و وقتی فردی امر به معروف و یا نهی از منکر می‌کند، به او حمله می‌کنند، باید اقدامی در این زمینه انجام دهیم./ فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه