بی‌اعتمادی ملت‌ها به آمریکا لازمه به نتیجه رسیدن بیداری اسلامی است

استاد حوزه علمیه گفت: کشورهایی که بیداری اسلامی در آن‌ها به نتیجه نرسید و اکنون دچار هرج و مرج شده‌اند، بدانند که باید با اطاعت از علما تلاش کنند که بیداری اسلامی را به سرانجام نیکو برسانند.

بی‌اعتمادی ملت‌ها به آمریکا لازمه به نتیجه رسیدن بیداری اسلامی است

به گزارش ۸دی، آیت‌الله سیدعلی حسینی‌اشکوری در دیدار با روحانیون کشور لبنان اظهار کرد: حکومت اسلامی چیزی نیست که به آسانی به دست آید و این سختی‌ها منحصر به زمان کنونی نیست، بلکه خود پیامبر نیز مشکلات بی‌شماری را تحمل کردند تا توانستند یک حکومت اسلامی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: تشکیل حکومت یکی از اهداف اسلام است چون با این کار اجرای احکام و قوانین اسلام در جامعه ساده‌تر می‌شود به همین دلیل وقتی زندگی سیاسی ائمه را مطالعه می‌کنیم به این مسئله بر می‌خوریم که آن‌ها همواره در پی سرنگون کردن حکومت‌های ظالمین و برپایی حکومت اسلامی بودند و اصلا به همین دلیل توسط پادشاهان کشته می‌شدند چون اگر کاری به حکومت نداشتند و صرفا به تدریس احکام شرعی می‌پرداختند حکومت نیز کاری با آن‌ها نداشت و از جانبشان خطری حس نمی‌کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخنرانی‌های اخیر سیدحسن نصرالله ابراز کرد: سیدحسن نصرالله در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود به نکته جالب و قابل توجهی اشاره کرد و خطاب به حاکمان کشورهای عربی گفت شماها به خاطر اطاعت از آمریکا برده‌ای بیش نیستید و هیچ اختیاری از خودتان ندارید درحالی که ما به لطف پیروی از ولایت فقیه اختیارمان دست خودمان است و با وجود مخالفت‌های جهانی به دنبال اجرای عدالت اسلامی هستیم.

وی آیه «إن الله لایغیّر ما بقوم حتی یغیّروا ما بأنفسهم» را مورد توجه قرار داد و گفت: قرآن می‌فرماید خدا حال و روز هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه خودشان این تغییر را ایجاد کنند؛ کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها به نتیجه نرسید و اکنون دچار هرج و مرج شده‌اند بدانند که اگر خودشان به فکر نباشند هیچ کس کمکی به آن‌ها نخواهد کرد بنابراین باید با اطاعت از علما و بی اعتمادی کامل به آمریکا تلاش کنند که بیداری اسلامی را به سرانجام نیکو برسانند.

استاد دانشگاه مذاهب اسلامی بر لزوم الگوگیری از واقعه عاشورا تاکید کرد و گفت: عملکرد امام حسین(ع) و یارانش در روز عاشورا همچون یک تابلوی باشکوه است که تمام خوبی‌ها در آن دیده می‌شوند و قابل الگوگیری است اما از آنجایی که جنبه ظلم‌ستیزی و مبارزه برای اجرای اسلام و جلوگیری از انحرافات در این واقعه نمود بیشتری دارد، انقلابی‌ها و افرادی که به دنبال تغییر حکومت‌های نظام سلطه هستند باید با دقت بیشتری به این ماجرا نگاه کنند و با مطالعه درباره خود واقعه و علت‌های اتفاق افتادن آن دانش خود را در این زمینه بالا ببرند تا بتوانند الگوگیری کامل و صحیحی داشته باشند.

اشکوری با بیان اینکه در عین حال که مبارز و انقلابی هستیم باید اخلاق‌مدار و مهربان باشیم تصریح کرد: دائم در میدان جنگ و جهاد بودن نباید بر اخلاقمان تاثیر بگذارد و سبب شود با خانواده و اطرافیان خود بداخلاق باشیم. زندگی رسول اعظم هرچند که سراسر مبارزه بود و جنگ‌های زیادی با کفار داشتند اما با این حال، اخلاق بسیار مهربان و صبورانه‌ای داشتند و حتی با کسانی که ایشان را اذیت کرده بودند با لطف و رحمت برخورد می‌کردند تا جایی که قرآن خطاب به ایشان فرمود «انک لعلی خلق عظیم» یعنی واقعا مکارم و خوبی‌های اخلاق تو بسیار عظیم هستند و قابل ستایش.

وی با بیان اینکه اخلاق پیامبر پیش از بعثت نیز همینگونه بود، تصریح کرد: آن چه در تاریخ می‌خوانیم این است که رسول اکرم(ص) پیش از اینکه به پیامبری برگزیده شوند نیز اخلاقشان عالی و متعالی بود و به دلیل همین سابقه نیکو و پاک مردم به او ایمان آوردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه