بیکاری در صدر آسیب های اجتماعی قرار دارد

مدیرکل دفتر بانوان استانداری گیلان گفت: آسیب های اجتماعی با اولویت های مختلف در جامعه وجود دارند که بیکاری در صدر آن ها قرار دارد.

بیکاری در صدر آسیب های اجتماعی قرار دارد

به گزارش ۸دی، فاطمه رفیعی صبح امروز در نشست هم اندیشی در خصوص نقش و جایگاه بانوان در توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در فرمانداری فومن اظهار کرد: بانوان در عرصه انقلاب حضور گسترده ای داشتند.

وی با بیان اینکه نظام ما اسلامی است و اسلام نگاه ویژه ای به زنان دارد، افزود: سیاست کلی مقام معظم رهبری برای جامعه حضور زنان در جامعه است به شرطی که خانواده لطمه نخورد.

مدیرکل دفتر بانوان استانداری گیلان با بیان اینکه اداره کل بانوان زیر نظر نظر وزارت کشور می‌باشد و به مسائل خانواده توجه دارد، یادآورشد: آسیب های اجتماعی با اولویت های مختلف در جامعه وجود دارند که بیکاری در صدر آن ها قرار دارد.

رفیعی افزود: پویایی جوانان، جامعه را بالنده میکند و اشتغال موجب امنیت ونشاط اجتماعی می شود.

وی با اشاره به این نکته که اکثر زنان جویای کار گیلان تحصیل کرده هستند، متذکرشد: پس از تهران، گیلان دومین استان دارای کمترین رشد جمعیت در کشور است.

مدیرکل دفتر بانوان استانداری گیلان، فومن را دارای تعداد کمی از طلاق دانست و افزود: به همین نسبت ازدواج نیز باید در فومن افزایش یابد.

رفیعی با بیان اینکه زنان بیش از نیمی از جمعیت گیلان را تشکیل می دهند،افزود: به این تعداد کثیر از بانوان باید توجه بیشتری کرد.

وی افزود: حقوق زنان در کنار مردان باید حراست شود و تمامی اعتبارات باید به طور مساوی بین زنان و مردان تقسیم شود.

مدیرکل دفتر بانوان استانداری گیلان با بیان اینکه به تعاونی های تولیدی روستایی تسهیلات خوبی تعلق میگیرد،افزود: این امر موجب ایجاد اشتغال خواهد شد و باید در این زمینه فعالیت کرد.

*بانوان می توانند در تمامی زمینه ها پیشتاز باشند

میرشمس مومنی زاده با بیان اینکه فومن نسبت به شهرهای دیگر متفاوت است، گفت: موضوع بانوان باید با شرایط فرهنگی و تاریخی فومن یکی باشد.

مومنی زاده با تصریح بر اینکه بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند،افزود: سلامت، بهداشت و اقتصاد بانوان دارای اهمیت زیادی است و باید برای آن برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به مسائل فرهنگی و اجتماعی بانوان افزود: بانوان می توانند در تمامی زمینه های علمی،اقتصادی و فرهنگی و دینی پیشتاز باشند.

مومنی زاده با تاکید براینکه ۴۷ هزار بانو در شهرستان فومن سکونت دارند،خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی باید توجه ویژه ما را برانگیزد تا قبل از هر درمانی پیشگیری نماییم.

وی حمایت از مشاغل خانگی را دارای اهمیت بیان کرد و افزود: باید در راستای ایجاد مشاغل خانگی قدم برداشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه