پرداخت ۷۰ درصدی تسهیلات اقتصاد مقاومتی در لنگرود

مسئول بسیج سازندگی سپاه لنگرود اعلام کرد: در مرحله اول حدود ۷۰ درصد اعتبار تسهیلات اقتصاد مقاومتی با اشتغال زایی یکصدنفر محقق شده است.

پرداخت ۷۰ درصدی تسهیلات اقتصاد مقاومتی در لنگرود

به گزارش ۸دی، طاهر اعتمادی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه لنگرود اظهارکرد: داشتن اقتصادی پویا، درون‌زا و مقاوم تنها در صورتی محقق می‌شود که ما توان داخلی را شناخته و از آن حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در قالب سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است، افزود: سازمان بسیج دو الی سه سال است که در بحث اقتصاد مقاومتی ورود کرده است و نمی‌توانیم انتظار کار جامعی را داشته باشیم طبیعتا یک بخشی از کار با آزمون و خطاست در واقع املای نانوشته ای است که بدون غلط نیست و باید به مرور زمان برطرف شود.

اعتمادی ادامه داد: بقیه ارکان دولت و قوانین موجود نیز در جهت شکل گیری اقتصاد مقاومتی هنوز نتوانسته چرخش لازم را ایجاد کند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه لنگرود، درصد بالای وام های اقتصاد مقاومتی(نرخ ۱۶ درصد) را بزرگ ترین مشکل موجود عنوان و تصریح کرد: داشتن انگیزه، کننده کار بودن و بازار فروش سه عامل موفقیت در این عرصه است تا جویای کار بتواند کار خود را توسعه دهد.

وی عمل به فرامین رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و کار جهادی را در داشتن اقتصادی پویا موثر دانست و اذعان کرد: اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی از مهم ترین اهدافی است که ما باید با بازگشت به اقتصاد دیروز با تکیه بر صنعت امروز(مشاغل خانگی)این امر را محقق کنیم.

اعتمادی از اعتبار مصوب یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در شهرستان خبر داد و اظهارکرد: در مرحله اول حدود ۷۰ درصد اعتبار مصوب(یک میلیارد تومان) با اشتغال زایی یکصدنفر محقق شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه لنگرود با بیان اینکه ۳۰۰ میلیون تومان نیز در بخش صنایع تبدیلی به بانک‌ها معرفی شده‌اند، تصریح کرد: در این بخش نیز برای ۸۰ نفر اشتغال زایی ایجاد شده که البته این به معنای ایجاد شغل جدید نبوده بلکه افراد با خرید دستگاه‌های جدید تولیدی کار خود را توسعه می‌دهند.

وی تاکید کرد: حداکثر سقف تسهیلات ۳۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۱۶ درصد است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه