نخستین دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی در گیلان برگزار می شود

دبیر کانون فرهنگی اندیشه اسلامی گیلان از برگزاری نخستین دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی در استان گیلان خبر داد.

نخستین دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی در گیلان برگزار می شود

به گزارش ۸دی، محمد مهدی‌پور با اشاره به برگزاری دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی در این استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری آموزش مبانی اندیشه اسلامی را جزو کارهای بنیانی دانسته و تاکید کرده‌اند که این دوره باید فراگیر شود، با شناسایی تعدادی از جوانان علاقه‌مند به اسلام و رهبری و مستعد فراگیری مبانی اندیشه اسلامی، اقدام به برگزاری این دوره در گیلان کردیم.

وی افزود: فلسفه این دوره تعمیق شناخت اسلام است و دانش‌آموختگان این دوره می‌توانند با استفاده از استدلال‌های منطقی از باورهای دینی دفاع و با بدعت‌ها مبارزه کنند و به شبهات دینی پاسخ دهند.

دبیر کانون فرهنگی اندیشه اسلامی گیلان با بیان اینکه در این دوره گلچینی از مباحث مهم دینی توسط موسسه آموزشی ـ‌ پژوهشی امام خمینی(ره) تنظیم و تدوین شده‌است، تصریح کرد: این مباحث در طول ۲۰ سال اخیر بارها مورد استفاده قرار گرفته و با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه قم در مدت ۱۸ روز صبح و عصر تدریس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره از معرفت‌شناسی آغاز شده و به نظام سیاسی اسلام ختم می‌شود، خاطرنشان کرد: این دوره شامل کتاب‌های معرفت شناسی، خداشناسی فلسفی، انسان، راه و راهنما شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاسی اسلام است.

مهدی‌پور یادآور شد: دوره مذکور توسط کانون فرهنگی اندیشه اسلامی گیلان و با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) همزمان با روز بسیج در رشت آغاز شده‌است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه