استاندار گیلان: حضور جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر بی همتاست

استاندار گیلان گفت: به پشتوانه نیروی دریایی راهبردی، امروز حضور جمهوری اسلامی ایران در خزر در بخش های صنعت ، تجارت و نظامی بی همتا است.

استاندار گیلان: حضور جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر بی همتاست

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی روز شنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح گیلان به مناسبت روز نیروی دریایی در مقر این نیرو در انزلی اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از اسلام و کیان کشور در عرصه دریا، حضوری مقتدرانه دارد.
وی یادآور شد: هفتم آذر، یادآور دلاورمردی های دریادلان و شیردلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است که با تلاش جانانه و مقدس در کنار سایر نیروهای نظامی ، انتظامی ، مردمی و بسیج از حریم دریایی کشور دفاع کردند .
استاندار گیلان ادامه داد: ما امروز افتخار می کنیم که روز هفتم آذر به نام روز نیروی دریایی نام گرفته و از همه رشادت ها و حضور قوی شیردلان و دریادلان یاد و به همه شهیدان، جانبازان و کسانی که در دوران دفاع مقدس و ادامه آن به شهادت رسیدند، تعظیم می کنیم.
نجفی افزود: امروز خوشبختانه نیروی دریایی همانطور که رهبری بارها اشاره فرمودند، به عنوان یک نیروی راهبردی با عزت و احترام و اقتدار در دفاع از حریم آبی کشور و در آب های آزاد دنیا حضور دارد و اعلام می کند که این آب ها متعلق به کشورهای خاص و استکبارگران و استعمارگران نیست بلکه آب های آزاد دنیا متعلق به همه ملت هاست.
وی متذکر شد: حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران موجب شده در سال های اخیر بیش از سه هزار کشتی تجاری و غیرتجاری و خدماتی متعلق به بیش از ۲۲ کشور با اندیشه راهبردی مورد حمایت نیروی دریایی ما قرار گیرند.
نجفی با اشاره به سه رکن اصلی فعالیت نیروی دریایی تصریح کرد: به یمن حضور شما در آب های بین المللی و در خزر روح آرامش، امنیت، دوستی، صلح و اقتدار را شاهد هستیم.
وی با اشاره به فعالیت بنادر مهم و استراتژیک در خزر متذکر شد: در بحث تجاری نیز امنیتی که شما برقرار کرده اید، زمینه حضور کشتی های تجاری و فعالیت های اقتصادی در خزر را ایجاد کرده است .
استاندار گیلان خاطرنشان کرد : همچنین حضور مقتدرانه ایران در مذاکرات مربوط به رژیم حقوقی دریای خزر ، با پشتوانه شما صورت می گیرد.
وی با اشاره به سهم مهم دریا در بحث حمل و نقل و تجارت و رونق اقتصادی کشورها گفت: در برنامه ششم توسعه و با تاکید رئیس جمهوری در سفر امسال به گیلان، ارتباطمان با دریا قوی تر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم، رویکرد دریا محور را بعنوان اندیشه محوری اقتصادی در بخش های مختلف اعم از منابع نفت و گاز آبزیان و خدمات تجاری دنبال می کنیم .
نجفی تصریح کرد : در فضای پس از تحریم که به زودی شکل می گیرد، بحث دیگر صنعت دریایی است که نیروی دریایی به همت و تلاش فرمانده ناوگان شمال و مجموعه فنی و مهندسی امروز حرف برای گفتن دارد.

*ما پیرو مکتب عاشوراییم
فرمانده ناوگان شمال نیز در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن این ایام و خیر مقدم به مدعوین و همچنین گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج به ما آموخت که با مکتب عاشورایی می توان بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشت.
دریادار دوم عرشه افشین رضایی حداد خاطرنشان کرد : پیروی از مکتب عاشورایی و بسیجی ما را بعنوان یک نیروی مقتدر در دنیا معرفی کرده است.
وی با اشاره کوتاه به تاریخچه فعالیت های نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: ما بر مبنای فرهنگ بسیجی و عاشورایی و فرهنگ ولایت مداری مقتدرانه ایستاده ایم.
علاوه بر رژه یگان های مسلح، خانواده شهیدان مشیت الله معصومی و رحمت ملایی جفرودی، ناخدا یکم بازنشسته حمید هاشم زاده، ناو سروان بازنشسته ابوطالب منافی اصل، ناو سروان بازنشسته عباس قلی زاده کیسمی ، پایور نمونه ناخدا دوم آماد فردین گلی نیا ، ناخدا سوم مکانیک حجت الله کاغذلو ، ناو سروان تکاور دریایی فرهاد طاهری و خانم رویا دنیایی از کارمندان ستاد تجلیل شد.
هفتم آذر روز نیروی دریایی نامگذاری شده است.
فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش کشورمان، در شهرستان انزلی واقع در ۴۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.ک/۲

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه