ساخت ناوشکن دماوند، انقلاب در عرصه تولید بود

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی گفت: شهرستان بندرانزلی به خود افتخار می‌کند که توانایی ساخت ناوشکن دارد و این موفقیت با کمک رهبری، صنعتگران و دانشمندان صورت گرفت.

ساخت ناوشکن دماوند، انقلاب در عرصه تولید بود

به گزارش ۸دی، امیردریادار دوم عرشه افشین رضایی حداد پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان و به مناسبت هفته نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه شهدای ارتش و  بندرانزلی را گرامی می‌داریم اظهار داشت: در شهریور سال ۱۳۲۰ متفقین کشورمان را به‌دلیل اخراج نکردن نیروهای آلمانی تهدید کردند و فاصله تهدیدشان با حمله به آب و خاک کشورمان چند ساعت بیشتر فاصله نداشت و در دوم و سوم شهریور شاهد حمله انگلیسی‌ها از جنوب روسیه از شمال بودیم و جنگ جهانی دوم را تجربه کردیم.

فرمانده ناوگان شمال با اشاره به شهیدان بایندور افزود: غلام علی بایندور در جنوب و یدالله بایندور در بندرانزلی با نیروهایی که داشتند تا آخرین قطره خون از آب و خاک سرزمینمان دفاع کردند و بالاترین کاری که می‌توانستند انجام دهند نثار جانشان بود و ما هرساله یادشان را گرامی می‌داریم.

دریادار رضایی حداد در مورد  شرایط پس پیروزی انقلاب گفت: دشمن در ابتدا می‌خواست مسیر انقلاب را منحرف کند و تغییر دهد زیرا منافع خود را در حال از دست دادن می‌دید و بهترین راه برای به‌دست آوردن دوباره منافع خود را ایجاد دیوانه‌ای به نام صدام  دیدند.

دریادار دوم با بیان اینکه صدام در توهم گرفتن سریع ایران بود اظهار داشت: صدام در ۲۹ شهریور ۱۳۵۹ به مانعی برخورد کرد که آن هم قدرت و مدیریت رهبری بود که توانست تمام نیروهای پراکنده را جمع کند و از کشور دفاع کند و با توجه به اینکه محاسباتش دچار تغییرات بزرگی شده بود، نیاز مالی شدیدی پیدا کرد و با توجه به وابستگی اقتصادی شدید عراق به فروش نفت،  با اهدافی استراتژیک جلوی سکوی نفتی و نیروی دریایی عراق با عملیات‌هایی همچون شهید صفری، اشکان و مروارید را گرفتند و نابود کردند.

وی تصریح کرد: به‌دلیل آنکه عراق دریا را از دست داده بود کشور فرانسه به عراقی‌ها بالگرد و هواپیما داد تا از هوا به دو بندر مهم صادرات و واردات ما به نام‌های خارک و بندر امام حمله کنند ولی باز این نیروی دریایی وظیفه حراست از این دو بندر و اسکورت از کشتی‌های تجاری داشت.

فرمانده ناوگان شمال به دوران پس از ۸ سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: به‌دلیل آنکه از همه امکانات و تجهیزات خود در جنگ استفاده کردیم و موجودی انبارهایمان تقریبا برابر با صفر بود و  به دلیل آنکه ما بر خط انقلاب حرکت می‌کردیم هیچ کشوری به ما کمک نمی‌کرد، انقلاب دیگری در زمینه تولید کردیم و برای ماهیگری به دیگران دست دراز نکردیم و خود ماهیگیری یاد گرفتیم به طوری که امروزه ناوشکن ومی‌سازیم و از آب‌های بین المللی حراست می‌کنیم.

امیر دریادار رضایی حداد خاطرنشان کرد: شهرستان بندرانزلی به خود افتخار می‌کند که توانایی ساخت ناوشکن دارد و این مورد با کمک رهبری، صنعتگران و دانشمندان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیروی دریایی را نیرویی نظامی، علمی، بین المللی و سیاسی معرفی کرد تصریح کرد: نیروی دریایی بر آنچه که دارد بسنده نمی‌کند و روبه جلو حرکت خواهد کرد و ساخت ناوشکن‌های جدید و به‌روزتر از برنامه‌های ما خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه