جریان برانداز به‌دنبال تضعیف مؤلفه‌های امنیت ملی است

هادی سیاسی و کارشناس امورمنطقه‌ای گفت: نفس کار نفوذ ایجاد فتنه و براندازی است، یعنی دشمن در تلاش است که با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی، دو قطبی و چندقطبی‌سازی بین وحدت ملی گسست و شکاف ایجاد کند.

جریان برانداز به‌دنبال تضعیف مؤلفه‌های امنیت ملی است

به گزارش ۸دی، سیدمهدی رودبارکی به‌مناسبت هفته بسیج در جمع مدیرکل، مدیران، معاونان، مشاوران وفرهنگیان آموزش و پرورش  استان گیلان و نواحی شهرستان رشت، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) توانست انقلاب اسلامی عظیمی در ایران ایجاد کند که گستره آن به کشور‌های آفریقا، شرق و غرب آسیا، کشور‌های عربی و اروپایی ورود پیداکند.

وی گفت: بسیاری از فضیلت‌های عاشورا در نیروی بسیج در زمان دفاع مقدس متبلور شد چرا که یک بسیجی درصدد کسب فضیلت‌ها و دوری از رذایل بود و نیروی بسیج از جهل دوری می‌کند و دارای بصیرت است و یک بسیجی در لحظات حساس در مواقعی که کشور و نظام با حوادث و بحران روبه‌رو می‌شود با بصیرت عمل می‌کند و آلت دست نفس خود و یا افراد دیگر نمی‌شود، بسیجی به چیزی عمل می‌کند که خواسته حاکمیت اسلام، امام خامنه‌ای و نظام شیعی است.

هادی سیاسی و کارشناس امور منطقه‌ای افزود: ایران یک کشور قدرتمند در منطقه است که توانست با مدیریت و تدبیر مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف نظام، دشمن را زمین‌گیر کند و یکی دیگر از فعالیت‌های ایران در این راستا افزایش عمق استراتژیک ایران درخط مقاومت و افزایش قدرت دفاعی کشور است.

وی گفت: از آنجایی که استراتژی دشمن نفوذ به کشور ایران و دست یافتن به ثروت و منابع نفتی و گازی منطقه و حتی تغییر ساختار حکومت‌ها در منطقه و کشور ایران است، ما توانستیم در حوزه‌های دفاعی اقدامات مؤثری انجام دهیم و ایران عمق استراتژیک خود را به خارج از مرز‌های کشور و در خط مقاومت درکشور‌های عراق، سوریه، فلسطین و لبنان کشاند که این نشان دهنده قدرت نفوذ نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه کشور آمریکا یک قدرت جهانی است و نفوذ آن به‌واسطه ثروت و قدرت بالایی که دارد، بیشتر از سایر کشورها است، افزود: ایران نیز توانست با وجود تحریم‌ها و فشارهایی که از اول انقلاب تا به امروز متحمل شده است، عمق استراتژیک خود را افزایش دهد و با این روش دفاعی توانستیم هم از دسترسی دشمن به منابع کشور جلوگیری کنیم و هم کشوری اسلامی باشیم نه مانند کشورهای عربی که اسلام آمریکایی دارند.

رودبارکی با بیان اینکه اکنون با عوامل بازدارنده‌ای که ایجاد کرده‌ایم می‌توانیم از نفوذ دشمن برای دستیابی به منابع نفتی و ثروت‌ کشورهای منطقه جلوگیری کنیم، گفت: در واقع ما اکنون با آمریکا و اسرائیل به وسیله مسلمانانی که به کشور‌های آن‌ها تجاوز شده است در حال جنگ هستیم و عواملی که باعث شد ما این توانمندی را به‌دست آوریم، “وحدت ملی و عشق و علاقه ملت به حاکمیت و ولایت” است.

وی تصریح کرد: حاکمیت، ولایت فقیه، دین اسلام، وحدت ملی، نخبگان کشوری، قومیت و مذاهب و غیره، مؤلفه‌های امنیت ملی هستند که اگر مورد تهدید واقع شوند، نظام جمهوری اسلامی نیز با تهدید مواجه می‌شود؛ دشمن راه‌های مختلفی را طراحی می‌کند تا بتواند نظام جمهوری اسلامی را در سطوح نخبگان، سطح فرهنگی و اقتصادی، از طریق ایجاد اختلافات به‌ویژه در عرصه انتخابات آن‌ها را مقابل هم قرار دهد؛ نفس کار نفوذ ایجاد فتنه است، یعنی دشمن در تلاش است که با ایجاد اختلافات و دوقطبی و چندقطبی سازی بین وحدت ملی گسست ایجاد کند.

کارشناس امورمنطقه‌ای با بیان اینکه دشمن سعی در ایجاد چالش و فتنه در کشور دارد، افزود: از اقدامات نفوذ دشمن در حوزه‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این است که اقدامات براندازی را در عرصه انتخابات پیش رو رقم بزند.

رودبارکی گفت: جریان برانداز به‌دنبال تضعیف مؤلفه‌های امنیت ملی مانند حاکمیت، شورای نگهبان، حوزه‌های مدافع نظام، نهاد‌های انقلابی و حتی حوزه‌های دولتی است و این کار را با زیر سؤال بردن قانون اساسی و به چالش کشیدن نظام انجام می‌دهند، زیرا می‌دانند که وقتی نظام با چالش مواجه شود عمق استراتژی ما در خاک دشمن، تضعیف می‌شود.

این کارشناس امور سیاسی خاطرنشان کرد: باید در برابر مسائل انتخاباتی و سیاسی آگاه باشیم تا آلت دست کسانی نشویم که برای منافع حزبی و کسب قدرت، نه برای مصالح نظام و  امنیت ملی در تلاش هستند، هرچند قشر فرهنگی و علمی و نخبگان ما که وظیفه تربیت و هدایت ملت را برعهده دارند نخواهند گذاشت که این حوادث در مسائل داخلی و خارجی ایران رخ دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه