۴۵درصد آتش‌سوزی ها به علت اتصال در سیستم سیم‌کشی برق/فقط ۱۷ درصد منازل آتش‌گرفته بیمه بودند

در هشت ماهه سال ۱۳۹۴ آتش ­نشانان و تیم­ های امداد و نجات سازمان آتش­ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت ۲۲۰۰ مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی به شهروندان ارائه نمودند.

۴۵درصد آتش‌سوزی ها به علت اتصال در سیستم سیم‌کشی برق/فقط ۱۷ درصد منازل آتش‌گرفته بیمه بودند

به گزارش ۸دی، در هشت ماهه سال ۱۳۹۴ آتش ­نشانان و تیم­ های امداد و نجات سازمان آتش­ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت   ۲۲۰۰  مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی به شهروندان ارائه نمودند.

2035-51

بابک رمضانی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی رشت گفت: رویدادهایی همچون حریق و حادثه در هشت ماه سال جاری حدود ۱۱۲ میلیارد ریال به شهروندان خسارت وارد کرد و این در حالی است که مدت زمانی که آتش نیاز دارد تا به یک مکان بطور کامل آسیب برساند چیزی در حدود کمتر از ۵ دقیقه می باشد.

بابک رمضانی در ادامه با بیان اینکه از میان آمار آتش سوزی ها ۳۰۷ مورد آن مربوط به منازل مسکونی بوده است افزود: در حریق های مسکونی ۴۵% آتش سوزی ها به علت اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی و ۵% به دلیل نشت گاز بوده که از این تعدا تنها ۵۴ مورد دارای بیمه آتش سوزی بوده اند.

وی به ضرورت فرهنگ سازی در زمینه بیمه آتش سوزی منازل مسکونی اشاره داشت و افزود : از حدود ۳۰۷ مورد آتش سوزی منازل مسکونی در سال جاری تنها ۱۷ درصد به دلیل برخورداری از بیمه آتش سوزی توانسته اند جبران خسارت کنند اما مابقی شهروندان خسارت دیده دستشان به جایی بند نبود و این در حالی است که بیمه آتش سوزی یک خانه ۱۰۰ میلیونی در سال چیزی کمتر از ۵۰ هزار تومان می باشد.

معاونت عملیات سازمان آتش نشانی با بیان اینکه آتش نشانان جزء اقشاری هستند که بطور مستقیم شاهد چهره های نگران شهروندان، بواسطه درد و رنج از دست رفتن یک عمرکار و تلاششان می باشند افزود: شاید در سطح شهر شاهد نصب بنر هایی با موضوع بیمه آتش سوزی بوده باشید. این تلاش توسط آتش نشانان شهر باران صورت پذیرفت که در کنار نصب بنرهایی در سطح شهر با مراجعه حضوری به درب منازل جهت ارایه توصیه های ایمنی مرتبط با اهمیت بیمه آتش سوزی؛ تمام تلاششان در این بوده که شاید و تنها شاید یک خانه به تعداد بیمه شدگان اضافه شده و از درد و رنج یک خانوار بواسطه جبران خسارت ناشی از حادثه کاسته شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه