مراسم شیرخوارگان حسینی به یاد طفل رضیع حسین (ع)+ تصاویر

یازدهمین مراسم شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم با حضور جمعیت انبوهی از شیرخواران و مادران آنان همزمان سراسر ایران و جهان در مصلی بزرگ شهرستان صومعه سرا برگزار شد.

مراسم شیرخوارگان حسینی به یاد طفل رضیع حسین (ع)+ تصاویر

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز، مراسم شیرخوارگان حسینی در شهرستان صومعه سرا با حضور انبوهی از شیرخواران و مادراشان در مصلی شهرستان صومعه سرا برگزار شد. در ابتدای این مراسم حجت الاسلام صدیقی امام جمعه صومعه سرا به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی به مظلومیت علی اصغر (ع) در واقعه عاشورا اشاره کرد و یادآور شد: در قوانین دینی حتی ذبح گوسفند نیز در سن کمتر از شش ماه جایز نیست.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه حضرت علی اصغر (ع) تازه به سن شش ماهگی رسیده بود، متذکر شد: امام حسین (ع) بسیار سخت رنج قتل فرزند کوچک خود را به دوش کشید و تحمل کرد.

وی با تأکید بر اینکه مادران امروز باید کودکان خود را با تأسی از ادب علی اصغر (ع) و اهل بیت (ع) تربیت کنند، گفت: یتیم واقعی کسی است که از تربیت و ادب شایسته و اسلامی بی‌بهره باشد.

یکی از نکاتی که در این مراسم قابل توجه است، مادری بود که درباره کما رفتن کودک شش ماه خود صحبت کرد و گفت: الان ۶ماه است که کودکم آیدین در کما است. حال به عشق این خاندان نام فرزندم را به ابوالفضل تغییر دادم تا شاید مورد عنایت این خاندان قرار بگیرم.

در ادامه هم مداحان به مدیحه سرایی پرداختند.

همچنین تصاویر مراسم را میتوانید در ادامه ببینید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه