راه اندازی اولین یخچال مهربانی در لاهیجان/ تصاویر

اولین یخچال مهربانی لاهیجان به همت یک گروه مردم نهاد و با هزینه شخصی اعضای گروه در صحن مسجد اردوبازار (امیرشمس الدین) این شهر راه اندازی شد.

راه اندازی اولین یخچال مهربانی در لاهیجان/ تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از «لاهیجان»، یک گروه مجازی در لاهیجان در اقدامی ابتکاری راهی بسیارزیبا را برای کمک به همشهریان خود برگزیده اند که درنوع خود کم نظیراست، اقدامی ارزشی و پسندیده که در اوج انفاق، عزت نفس نیازمندان را نیز مدنظر قرارداده است.

چندی است که در گوشه و کنار کشور شاهد انتشار اخباری با عنوان نصب یخچال های غذا توسط گروه های مردم نهاد و بعضا نهادهای نیمه دولتی در برخی استان ها و شهرهای کشور هستیم؛ موجی که رفته رفته و به صورت خودجوش در حال فراگیرشدن است.

گروه های کوچک مردمی و یا سازمان‌های غیردولتی نقش بسزایی در پیشبرد امور، ساماندهی و حل معضلات اجتماعی در شهر دارند. شاید در گذشته اهمیت این تشکل‌های خودجوش و مردمی به خوبی درک نشده بود و یا بعضا نادیده گرفته می شد، اما امروزه به مدد فراگیرشدن شبکه های اجتماعی ، تشکل‌های مردمی در امور اجتماعی نقش پررنگی دارند و می توان گفت که رفته رفته جایگاه خود را به خوبی شناخته اند.

حال، به‌تازگی گروه مردمی «لاهیجان در مسیر توسعه» نخستین یخچال ویترینی را در صحن مسجد قدیمی اردوبازار(امیرشمس الدین) نصب کردند تا شهروندان مهربان لاهیجان، مهربانیشان را در طبق اخلاص گذاشته و به آنان که نیازمند یاری هستند، هدیه کنند.

به‌طور قطع این حرکت نمی‌تواند همه گرسنگان این شهر را سیر کند اما به طور قطع می تواند اقدام موثری برای رفع گرسنگی برخی از شهروندان کارتن خواب و یا شهروندان محروم ولی آبرومند باشد.

اینجاست که گروه‌های مردمی می‌توانند در زدودن جامعه از آسیب‌ها، معضلات اجتماعی و کمک به ناتوانان پیش‌قدم باشند و بازوی اجرایی خوبی هم برای جامعه اسلامی به شمار روند. از این‌رو، گروه‌های مردمی به صورت خودجوش در امور اجتماعی می‌توانند در کمک‌رسانی به کارتن‌خواب‌ها و زدودن لکه زشت فقر از چهره جامعه گام‌های موثری بردارند.

فرشاد حجتی سعیدی مدیر گروه مردمی «لاهیجان در مسیرتوسعه» در گفتگو با خبرنگار «لاهیجان» با اعلام این خبر افزود: یخچالی را که هم اکنون در مسجد اردوبازار نصب کردیم، با کمک‌ های نقدی اعضای گروه لاهیجان در مسیرتوسعه تهیه و نصب شده است.

سعیدی راه اندازی یخچال مهربانی را اولین گام در راستای تحقق اهداف اصلی گروه یعنی توسعه، آبادانی وهمچنین ارتقای سطح زندگی شهری لاهیجان دانست وگفت: شهروندان بازیگران اصلی مدیریت شهری هستند.

او همچنین از مردم خواست پس ازاین بصورت مستمر و در حدتوان مالی خود این یخچال را با غذا، میوه و نوشیدنی های بهداشتی جهت اطعام نیازمندان پر کنند.

او در پایان از تمامی اعضای این گروه و مردم نیکوکار شهر لاهیجان برای عملی کردن این امر خیر و خداپسندانه تقدیر و تشکر کرد.

عکس:علیرضا پرندوش

یخچال مهربانی (۳) یخچال مهربانی (۹) یخچال مهربانی (۴) یخچال مهربانی (۵) یخچال مهربانی (۷) یخچال مهربانی (۸) یخچال مهربانی (۲) یخچال مهربانی (۶)یخچال مهربانی (۱۶) یخچال مهربانی (۱۰)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه