حمله راسپوتین های انقلاب به پوتین

فعالیتهای زیاده خواهانه راسپوتین که به عالیجناب خاکستری مشهور شد و در تاریخ ایران نیز عطالله مهاجرانی اصلاح طلب مشهور و وزیر ارشاد دولت اصلاحات با نگارش کتابی عده ای را به وی تشبیه کرده است سرانجام به افول امپراطوری تزار و سقوط وحستناک آن انجامید. اما ماجرای حمله اصلاح طلبان افراطی به پوتین این خاطره را در انسان زنده می کند که نکند راسپوتین‌های انقلاب از اقتدار نظام ترسیده اند.

حمله راسپوتین های انقلاب به پوتین

به گزارش ۸دی، بعد از آنکه پوتین رئیس جمهور مقتدر روسیه در اقدامی تامل برانگیز بدون انجام تشریفات مرسوم و دیدار با حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران، مستقیما به دیدار رهبری رفت گمانه زنی ها بسیاری در مورد این حرکت نادر پوتین از سوی تحلیلگران بیان شده است اما هنوز یک روز از این دیدار نگذشته بود که اولین بازتاب آن در سوریه و با هدف قرار دادن تعمدی جنگنده روس توسط ترکیه منعکس شد.

عقده گشایی اردوغان از دیداری که تحکیم جبهه مقاومت در مقابل داعش و حامیان آن را نوید می داد اردوغان را بسیار عصبانی کرد و کار را به جایی رساند که به عقیده بسیاری از کارشناسان هدف قرار دادن جنگنده روسی توسط ترکیه ای عواقب نامعلومی را برای ترکیه رقم خواهد زد. اما این همه ماجرا نبود و در داخل کشور ما نیز حمله به پوتین به نوعی دیگر صورت گرفت ابتدا بحث جعلی بودن قرآن اهدایی پوتین به میان کشیده شد که عبدالله شهبازی تاریخدان ارشد کشور در یادداشتی جالب این موضوع رو منتفی و به مضوع علمی (فاکسیمیله Fac-simile) در مورد هدایای تاریخی پرداخت.

بعد از آن بود که روزنامه قانون یعنی همان روزنامه که بارها با حمله به مقدسات اسلامی علی‌رغم اعتراضات شدید مردم و مراجع تقلید از حمایت شدید دولت برخوردار بود، کاریکاتوری عجیب را ضد پوتین منتشر کرد که در نگاه اول باعث تعجب مخاطبین شد. چرا که گمان می رفت این شدت غضب و عصبانیت از پوتین تنها به مقامات ترکیه و حامیان داعش منحصر شده باشد ولی زمانی با دقت بیشتر به اتفاقات اخیرنگاه می کنیم بهتر می توانیم پی به حملات سازماندهی شده برخی از افراد در داخل به چهره شخصیتی همچون پوتین در این روزهای سرنوشت ساز و مخاطره انگیز پی ببریم.

خارج از موضوع نفوذ که بارها مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف از جمله عرصه فرهنگی و مطبوعات به آن اشاره داشته اند و خارج از اسناد منتشره این چند روز اخیر در مورد آمار و ارقام دریافتی‌های نجومی برخی روزنامه نگاران و خبرنگاران داخلی از سرویسهای جاسوسی غرب، یاد آوری ماجرای راسپوتین که از جمله اتفاقات عبرت آموز تاریخ در روسیه تزاری است خالی از لطف نیست.

راسپوتین روحانی به ظاهر معنوی ای بود که توانست به لطایف الحیلی خود را به دربار تزار روس متصل کند و بعد از مدتی به آنچنان نفوذ و قدرتی برخوردار شود که کسی را توان مقابله با او نبود. در عین حال راسپوتین پس از رسیدن به قدرت علنا مشغول به فساد شد و منتقدان را بی مهابا از سر راه بر می داشت.

فعالیت‌های زیاده خواهانه راسپوتین که به عالیجناب خاکستری مشهور شد و در تاریخ ایران نیز عطالله مهاجرانی اصلاح طلب مشهور و وزیر ارشاد دولت اصلاحات با نگارش کتابی عده ای را به وی تشبیه کرده است سرانجام به افول امپراطوری تزار و سقوط وحشتناک آن انجامید. اما ماجرای حمله اصلاح طلبان افراطی به پوتین این خاطره را در انسان زنده می کند که نکند راسپوتین‌های انقلاب از اقتدار نظام ترسیده و برای از دست ندادن قدرت فساد انگیز خود پوتین را مورد حمله قرار می‌دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه