فتنه ۸۸ را بسیج خنثی کرد/ بسیج پایه و رکن رکین انقلاب است/حادثه پاریس هم ترفند آمریکاست

منوچهر محمدی در نشست تبیین خط امام با محوریت بسیج، حمایت ازمحرومین و مستضعفین جهان در دانشگاه گیلان با تبریک هفته بسیج گفت: به واقع بهترین جمله در وصف بسیج، عبارت « بسیج لشکر مخلص خداست» می باشد.

فتنه ۸۸ را بسیج خنثی کرد/ بسیج پایه و رکن رکین انقلاب است/حادثه پاریس هم ترفند آمریکاست

به گزارش ۸دی به نقل از روشن خبر، منوچهر محمدی در نشست تبیین خط امام با محوریت بسیج، حمایت ازمحرومین و مستضعفین جهان در دانشگاه گیلان با تبریک هفته بسیج گفت: به واقع بهترین جمله در وصف بسیج، عبارت « بسیج لشکر مخلص خداست» می باشد.

استاد دانشگاه تهران بیان داشت: تکیه حضرت امام در تمام فرمایشات، بیانات و نوشته هایشان مستضعفین و محرومین جهان بود. امام فرمود؛ اگر ظلم به محرومین نمیشد، من قیام نمی کردم و قیام من لازم شد ؛ چون محرومین در ظلم و ستم بودند.

وی تاکید کرد: تکیه و راهبرد امام برپایه توده مردم بود. امام در دوران مبارزه با شاه، سناریوهای مختلف همچون ترور شاه، کودتا و … را نفی می کرد و می گفت که تا محرومین و مظلومین خود قیام نکنند، هیچ هدفی حاصل نخواهد شد. امام همیشه تاکید داشتند که باید به پا برهنگان و محرومین جامعه آگاهی داد تا خود قیام کنند.

محمدی افزود: در انقلاب های دیگر، هیچ گاه نشان از حضور بسیج توده های مردمی نبود. به طور مثال انقلاب فرانسه معروف به انقلاب سرمایه داران و انقلاب چین معروف به انقلاب کشاورزها بود. اما انقلاب اسلامی ایران، انقلاب پابرهنه ها، محرومین و همه طبقات جامعه به جز اشراف و مرفهین جامعه بود. پایه بسیج در همین موقع شکل گرفت.

استاد دانشگاه تاکید کرد: برخلاف سایر انقلاب ها که از نوک هرم حکومتی دچار تغییر می شد، انقلاب ما از فروپاشی قاعده هرم توسط محرومین و مظلومین شروع شد. در تمام انقلاب های دیگر، آن گروهی که در انقلاب نقش داشتند، بیرون رانده شدند و گروهی که به عنوان نخبگان جامعه خوانده می شدند اما به دنبال مصالح شخصی بودند، انقلاب را در دست گرفتند.

وی افزود: در انقلاب ما هم بعد از ۲۲ بهمن، دولت موقت همین رویه را در پیش گرفت و قصد خانه نشین کردن مردم و روحانیت که بازوان اصلی انقلاب بودند؛ را داشت. اما امام گفت که مردم و روحانیت باید در صحنه باشند وگرنه این انقلاب سرنوشتی همچون سایر انقلاب ها را پیدا خواهد کرد.

منوچهر محمدی گفت: جنگ تحمیلی که آغاز شد، امام فرمودند باید به کمک مردم سنگی را که یک دیوانه به چاه انداخته، بیرون آورد. بنی صدر اعتقاد به جنگ کلاسیک داشت اما امام گفت که این جنگ، جنگ مردم است.

وی افزود: امام جنگ واقعی را بین مستضعفین و مستکبرین جهان می دانست. در سال ۶۶ هم امام پیشنهاد تشکیل حزب جهانی مستضعفین را دادند. امام به کاخ نشینان و مرفهین بی درد بسیار بدبین بودند. با این نگاه ایشان انقلاب را پیش برده و بسیج را تشکیل دادند.

دکتر محمدی با اشاره به وصیت نامه امام و اینکه آرزو محشور شدن با بسیجیان را داشت، گفت: دلیل این حرف خلوص بسیج و بسیجیان بود. چون بسیج تنها دغدغه حفظ اسلام و انقلاب اسلامی و پیروزی نهایی مستضعفین جهان را دارد.

وی با اشاره به توطئه های فراوان برای براندازی انقلاب تا به الان، بیان داشت: این انقلاب به کمک توده بسیج مردمی جلوی این توطئه ها را گرفت. فتنه ۸۸ را بسیج همگانی که در ۹ دی به صحنه آمدند، خنثی کرد. جنگ تحمیلی را بسیج خنثی کرد. بسیج پایه و رکن رکین انقلاب است.

وی افزود: اگر انقلاب را در سه رکن ببینیم که رکن اول آن ولایت فقیه، رکن دوم ارزش های عاشورایی باشد؛ رکن سوم آن بسیج است.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به شکل گیری بسیج جهانی و اینکه جنبش وال استریت هم، پرتوی از بسیج بود؛ گفت: در مقابل بسیج ما استکبار را مشاهده می کنیم که می خواهد این لشکر مخلص را از پای در بیاورد. استکبار سعی بر نفوذ دارد تا وابستگی بین توده ها را از بین ببرد و ایجاد تفرقه کند. لذا بسیج باید تا زمانی که استکبار و شیطان است و به زانو در نیامده، هوشیار باشد که فتنه ها در راه است.

وی افزود: استکبار در میان بسیجیان خالص نمی تواند نفوذ پیدا کند. در نتیجه او سعی دارد که در میان نخبگان و صاحبان قدرت، نفوذ کند و با مشاهد ضعف در بین آنان، زمینه نفوذ برایش فراهم می شود. این ضعف حتی در بین انقلابیون ما هم زمینه اش فراهم است.

دکتر محمدی گفت: گروهی در کشور همچنان معتقد به آرمان های انقلاب و مبارزه با ظلم هستند اما امروزه با گروهی در کشور هم مواجهه هستیم که زمینه ساز نفوذ برای دشمن هستند و می گویند خسته شده ایم و اکنون باید آتش بس کنیم. آنها معتقد بر این هستند که در جلوی شان دو مانع وجود دارد. یکی ارزش های انقلاب است که سعی در کم رنگ و ضعیف کردن آن هستند و دوم اینکه باید با استکبار جهانی کنار بیاییم و اینقدر شعار مرگ بر آمریکا نگوییم.

وی در ادامه افزود: واقعا جای تاسف است که مسئولی می گوید که آمریکا دیگر قصد براندازی ندارد و این ها جاهای نفوذ است. بسیج باید هوشیار باشد چون تنها بسیج می تواند آفت های انقلاب را با گوش دادن به رهنمودهای رهبری، آفت زایی کند.

منوچهر محمدی گفت: آمریکا دنبال براندازی سخت نیست، چون امکان آن را ندارند؛ اما حتما دنبال براندازی نرم هستند. می خواهند محتوا و رفتار ما انقلابی نباشد. آنها برنامه ی دقیقی برای دولتمردان ما دارند.

وی افزود: نقش اساتید به عنوان رهبری و هدایت جامعه بسیجی، در آگاهی دادن به جامعه مضاعف است و علاوه بر هوشیاری خود باید به دیگر بسیجیان آگاهی بدهند.

وی در ادامه با اشاره به حوادث بین المللی و بحث سوریه گفت: در اوایل حوادث سوریه آنها می گفتند که بشار اسد دو ماه هم دوام نمی آورد، اما امروز بشار اسد با کمک مستشاری ایران، ۵ سال دوام آورده است و نه تنها در بشار و ارتش اش ضعفی ایجاد نشده است؛ بلکه روسیه هم به میدان آمده است. داعش هم آخرین نسخه سخت افزاری دشمن برای منطقه و علیه ما است و به گفته خودشان دیگر چیزی ندارند.

وی با اشاره به سقوط جنگنده سوخوی روسیه توسط ترکیه گفت: این حادثه عمدی بوده و ترکیه بارها تلاش کرده است تا ناتو و آمریکا وارد صحنه شوند و منطقه پرواز ممنوع را ایجاد کند. الان با این کار، تصورش بر این است که ناتو را وارد یک جنگ تمام عیار علیه روسیه، سوریه و ایران کند. اما غافل از اینکه آمریکا هم، آمریکای ۱۰ سال پیش نیست. آمریکا ۲۰ تریلیون دلار بدهکاری دارد، یعنی هر آمریکایی ۵۰ هزار دلار بدهکاری دارد.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به حوادث پاریس گفت: این حادثه هم ترفند آمریکاست. همانطور که ۱۱ سپتامبر را ایجاد کردند. جالب این دوستان این است که در هیچ کدام از این دو حادثه حتی یک یهودی کشته نشده است و اسرائیل می گوید که خبر داشته است. هدف آمریکا از این حوادث، جلو انداختن اروپایی ها به خصوص فرانسه برای وارد شدن به معرکه است.

منوچهر محمدی در بحث داخل کشور گفت: آنها انقلابیون را امروز با نام افراطیون می خوانند، هدفشان ساختن مجلس و خبرگان برای آماده سازی زمینه صلح و سازش است. اما ما باورمان این است که خداوند با ماست و کید شیطان را به خودش بر می گرداند و با تکیه بر ایمان و ولایت فقیه ما مطمئن هستیم که پیروزی نهایی با ماست. منتها باید هزینه بدهیم. ما در طول ۳۶ سال انقلاب در مقابل توطئه ها ، ضعیف نشده ایم اما هزینه دادیم. هر چقدر هوشیار تر و آگاه تر باشیم، هزینه کمتری می دهیم. در فتنه ۸۸ به خاطر غافل بودن، هزینه زیادی دادیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه