رهاسازی پرنده شکاری در باغ کشاورزی لاهیجان+عکس

عصرامروز یک بهله سنقر تالابی توس یک فعال محیط زیستی استان گیلان در باغ کشاورزی لاهیجان رهاسازی شد.

رهاسازی پرنده شکاری در باغ کشاورزی لاهیجان+عکس

به گزارش  ۸دی به نقل از سرویس محیط زیست «لاهیجان»، عصر دیروزز یک بهله پرنده شکاری سنقرتالابی پس از بهبود و مداوا توسط امین شریف فعال محیط زیستی استان گیلان در باغ کشاورزی لاهیجان رهاسازی شد.

سنقر تالابی در گذشته از پرندگان بومی ایران بشمار می آمده و در کل پرنده‌ای‌ست نیمه مهاجر ولی در حال حاضر نادر و کمیاب است و در فصل زمستان به ندرت دیده می شود .

امین شریف  با اعلام این خبر گفت: این سنقرتالابی در تورهای هوایی که برای شکارپرندگاه کارگذاشته شده گرفتار شد و دچار مصدومیت گردید.

وی با بیان اینکه پس از یک هفته مداوا و اطمینان از بهبود شرایط این پرنده شکاری، تصمیم به رهاسازی آن در باغ کشاورزی لاهیجان گرفتیم افزود: تورهوایی یکی از روشهای بی رحمانه شکار پرندگان است که گاهی منجر به خفگی پرنده گرفتار شده در دام می شود.

امین شریف یکی از فعالان محیط زیست استان گیلان است که در شهرستان لاهیجان ساکن است. وی پرنده ها و حیوانات شکاری مصدوم را با همکاری محیط زیست شهرستان ، پس از مداوا و نگه داری به طبیعت باز گردانده و یا در طبیعت رهاسازی می کند.

رهاسازی سنقرتالاب-امین شریف (۵) رهاسازی سنقرتالاب-امین شریف (۲) رهاسازی سنقرتالاب-امین شریف (۳)رهاسازی سنقرتالاب-امین شریف (۶) رهاسازی سنقرتالاب-امین شریف (۴)رهاسازی سنقرتالاب-امین شریف (۱)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه