سومین سوگواره فرهنگی هنری قافله عاشقی برگزار می شود

مسئول فرهنگی کاروان قافله عاشقی از برگزاری سومین سوگواره فرهنگی هنری قافله عاشقی خبر داد و گفت: آثار ارسالی در سوگواره فرهنگی هنری قافله عاشقی باید در قالب شعر، داستان کوتاه، سفرنامه، دلنوشته، عکس، فیلم مستند، نماهنگ و وبلاگ‌نویسی باشد.

سومین سوگواره فرهنگی هنری قافله عاشقی برگزار می شود

به گزارش ۸دی، مجید رحمانی، مسئول فرهنگی کاروان قافله عاشقی در گفتگو با خبرنگار «دیارباران»، با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: ستاد مردمی پیاده‌روی گیلانیان در اربعین حسینی(علیه‌السلام) به نام کاروان «قافله عاشقی» به همت جبهه فرهنگی استان تلاش دارد تا برای سومین سال پیاپی در تکریم گردهمایی جهانی شیعیان و حضور پرشور و اثرگذار مردم ولایتمدار گیلان در پیاده روی اربعین حسینی گام بردارد و زمینه ساز ابراز ارادت باشکوه گیلانیان به ساحت حضرت اباعبد ا… الحسین (ع) در مانور اعتقادی بین‌المللی اربعین باشد.
وی افزود: برگزاری دو مراسم در نجف اشرف و ۳ مراسم در کربلای معلی، اجرای طرح سفیران فرهنگی، برپایی موکب پذیرایی و فرهنگی در کربلا، برگزاری سومین سوگواره استانی آثار ادبی و هنری و رسانه‌ای از مهمترین فعالیت‌های قافله عاشقی در اربعین ۱۳۹۴ می باشد که با حضور و همراهی عموم زائران گیلانی برگزار می‌شود.
مسئول فرهنگی کاروان قافله عاشقی خاطرنشان کرد: برپایی موکب فرهنگی در کربلا، تشکیل گروه‌های مستندسازی و یادمان شهدای گیلان از دیگر برنامه‌های فرهنگی قافله عاشقی است.
وی با اشاره به ظرفیت عظیم جمعی و جهانی این سفر و طرح سفیران فرهنگی قافله، اظهار کرد: برای اثرگذاری در گردهمایی بین المللی اربعین و صدور پیام جهانی اسلام ناب محمدی (ص) و قیام حسینی در اربعین با طرح سفیران فرهنگی همراه قافله عاشقی هستند.
رحمانی افزود: ارایه بسته محتوایی فرهنگی و تبلیغی و نشست و کارگاه استانی از برنامه‌های ویژه برای همسفران داوطلب شرکت کننده در این طرح می‌باشد.
وی با اشاره به برگزاری سومین سوگواره فرهنگی هنری قافله عاشقی، گفت: این برنامه ویژه زوار گیلانی پیاده‌روی جهانی اربعین حسینی(علیه‌السلام) است که می‌توانند در آن شرکت نمایند.
مسئول فرهنگی کاروان قافله عاشقی تصریح کرد: آثار ارسالی در سوگواره فرهنگی هنری قافله عاشقی باید در قالب شعر، داستان کوتاه، سفرنامه، دلنوشته، عکس، فیلم مستند، نماهنگ و وبلاگ‌نویسی باشد.
رحمانی با اشاره به شرایط شرکت در سوگواره خاطرنشان کرد:  آثار باید متعلق به پیاده روی اربعین حسینی  سال ۱۳۹۴ باشد و می تواند به صورت گروهی یا مشترک ارسال شود.
وی متذکر شد: این سوگواره صرفا در بین گیلانیان حاضر در پیاده روی اربعین حسینی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه آثار برگزیده جهت بهره‌مندی عموم (به نام صاحبان اثر) منتشر می‌شود، اظهار کرد: محدودیتی برای تعداد آثار، موضوعات و بخش‌های سوگواره وجود ندارد و به برترین آثار در هر بخش جوایزی اهدا می‌گردد.
مسئول فرهنگی کاروان قافله عاشقی با بیان اینکه به کلیه شرکت‌کنندگان (صاحبان آثار) یادمان سفر اهدا خواهد شد، افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را به نشانی رایانامه قافلهarbaein@ghafelegilan.ir ارسال نمایند.
رحمانی با بیان اینکه سامانه پیامکی قافله عاشقی ۳۰۰۰۷۲۲۷۰۰۳۱۳۳ است،  گفت: آخرین مهلت ارسال آثار۱۵ دی ماه ۱۳۹۴ است.
مسئول فرهنگی کاروان قافله عاشقی خاطرنشان کرد: سایت به نشانی  www.ghafelegilan.ir و کانال تلگرام قافله عاشقی به نشانی telegram.me/ghafeleasheghi برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های هم ‌استانی‌های عزیز فعال خواهد بود.
وی تصریح کرد: از تمام گیلانی‌هایی که به هر نحوی خود را به این میعادگاه عاشقی می‌رسانند دعوت می‌شود تا با شرکت در این اجتماعات و برنامه‌های فرهنگی، در کنار یکدیگر شکوه ارادت گیلانیان به حضرت اباعبد ا… الحسین (ع) را جلوه‌گر باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه