سرک کشیدن به حریم خصوصی مردم به سبک بی بی سی فارسی! +فیلم

در حالی که شبکه دولتی انگلیس به هر بهانه ای به دنبال نشان دادن عدم امنیت حریم خصوصی افراد در ایران می باشد، خود دست به “تفتیش عقائد” و اجبار مخاطبین به بازگو کردن مسائل خصوصی‌شان بر روی آنتن زنده برنامه کرد!

سرک کشیدن به حریم خصوصی مردم به سبک بی بی سی فارسی! +فیلم

به گزارش ۸دی، شبکه بی بی سی فارسی در جدیدترین اقدام، و در پرده برداری از ماهیت دروغین رسانه ای خود، در آنتن زنده به تفتیش عقائد مخاطبین برنامه “نوبت شما” پرداخت!
چندی پیش یکی از سردبیران این شبکه که با نام “لیلا خدابخشی” معرفی گردیده بود، در پاسخ به این سوال که”آیا این درست است که فقط چند نفر ثابت به برنامه “نوبت شما” زنگ می زنند و قبل از اجازه صحبت در شبکه، نظر آنها بررسی می شود “با تایید وجود فیلتر و به تبع آن سانسور نظرات مخالف این شبکه، در ادعایی جالب گفت: «نه اصلا چنین چیزی نیست. البته ما با بینندگانی که قرار است در این برنامه شرکت کنند تماس می گیریم و خلاصه ای از نظر آنها را می پرسیم و این هم به خاطر این است که ما می خواهیم تمام نظرات در این برنامه امکان شرکت داشته باشند.» که این موضوع به عنوان “پاسخگویی به برخی سؤالات شفاهی به قصد تفتیش عقائد” توسط بی بی سی فارسی انتقادات فراوانی را به همراه داشت.

 

اما در جدیدترین اقدام، مسئولان برنامه “نوبت شما” به بهانه بررسی موضوع “عدم تمایل برخی زنان در جوامع مختلف به ایفای نقش مادری “، بر خلاف قوانین رسانه های بین المللی و منشور انتشار یافته شبکه جهانی بی بی سی، به تفتیش عقائد مخاطبان پرداخته و مجری این برنامه به اجبار از مخاطبین برنامه تقاضای پاسخ به “تمایل یا عدم تمایل خود برای مادر شدن” را کرد که از اینگونه سوالات در منشور BBC World به عنوان “دخالت در زندگی خصوصی مردم” و “تفتیش عقائد” ذکر گردیده است!

 

 

دانلود ویدئو

 

 

این اقدام غیر اخلاقی بی بی سی فارسی در حالی رخ می دهد که این شبکه بارها به بهانه های مختلف و بدون ارائه دلائل متقن و قابل قبول، با فرافکنی، قوانین داخلی ایران را به عنوان “تفتیش عقائد” یا “دخالت در زندگی شخصی مردم” و… معرفی کرده و حال باید منتظر ماند که آیا شورای نظارتی بر این شبکه نقض قوانین مصوب توسط بخش فارسی خود را پیگیری کرده یا مانند گذشته مشخص خواهد گردید که این اقدام با اجازه آنها صورت گرفته است!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه